ورزشی

۷ آمار وحشتناک منچستریونایتد در عصر پسافرگوسن

پس از جدایی سر الکس فرگوسن، منچستریونایتد تلاش زیادی کرد تا جایگاه خود را به عنوان یک قدرت مطلق در لیگ برتر حفظ کند، اما اصلا موفق نبود و حتی یک بار هم نتوانست به قهرمانی برسد. حاصل این سال ها آمار وحشتناکی بود که در این فصول ثبت شد.

فرگوسن در پایان فصل ۱۳-۲۰۱۲ از یونایتد جدا شد که با قهرمانی شیاطین سرخ به پایان رسید. هواداران شیاطین سرخ نمی دانستند که این قهرمان تا سال ها تکرار نخواهد شد. چند مربی در دوران پس از فرگوسن بر روی او نشستند و هیچ یک از آنها نتوانستند به استانداردهای تعیین شده توسط فرگوسن نزدیک شوند.

بازیکنانی مانند دیوید مویس، لوئیس فن خال، ژوزه مورینیو، اوله گونار سولسشر، رالف رانگنیک و اریک تنهاچ همگی در یونایتد با مشکل مواجه شدند. البته گاهی موفقیت های کوچکی هم به دست می آمد اما یونایتد در این سال ها قهرمان لیگ نشد. شیاطین سرخ در حال حاضر در رده ششم جدول قرار دارند و ممکن است فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را از دست بدهند.

در اینجا هفت آمار عجیب وجود دارد که نشان دهنده افت منچستریونایتد از زمان خروج فرگوسن از این تیم است:

– یونایتد از زمان بازنشستگی فرگوسن در لیگ برتر (۳۶) بیشتر از ۲۱ فصل سرمربیگری پیرمرد اسکاتلندی (۳۴) شکست خورده است.

– یونایتد تنها یک فصل پس از بازنشستگی فرگوسن ۸۰ امتیاز کسب کرد. این تیم در دوران فرگوسن ۱۶ بار ۸۰ امتیاز یا بیشتر کسب کرد.

یونایتد در فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ موفق شد ۷۳ گل در لیگ به ثمر برساند که بیشترین گل از زمان خروج فرگوسن بود. این باشگاه در ۱۵ فصل زیر نظر فرگوسن ۷۳ گل یا بیشتر به ثمر رساند.

یونایتد با فرگوسن همیشه در جمع چهار تیم برتر لیگ برتر قرار داشت، اما از زمان جدایی او، آنها هرگز در ۵ فصل از ۱۰ فصل گذشته در جمع چهار تیم پایانی قرار نگرفتند.

یونایتد در پنج فصل از زمان بازنشستگی سر الکس فرگوسن، ۱۰ بازی یا بیشتر را باخته است. در دوران تصدی فرگوسن در این باشگاه، آنها هرگز بیش از ۱۰ بازی را در یک فصل شکست نداده بودند.

– منچستر سیتی، لیورپول، چلسی، آرسنال و تاتنهام از پایان دوران حرفه ای فرگوسن امتیاز بیشتری نسبت به یونایتد کسب کرده اند.

– یونایتد به احتمال زیاد فصل جاری را با ۶۲ امتیاز به پایان خواهد رساند که دومین امتیاز کمتر این تیم در تاریخ لیگ برتر خواهد بود.

یونایتد که از چمپیونزلیگ حذف شده است در دیدار بعدی خود باید در خانه اورتون به مصاف اورتون برود و سپس به مصاف شفیلد یونایتد برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا