بانک و بیمه

۸۰ کیلوگرم شمش در بیستمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله طلا و ارز معامله شد

به گزارش ایران تحلیل، علی طرزعلی معاون مرکز مبادلات در رسانه ملی گفت: امروز در تالار اسکناس مرکز مبادلات ارزی نرخ دلار ۴۳ هزار و ۸۹۶ تومان و یورو ۴۶ هزار و ۷۳۶ تومان ثبت شد. همچنین نرخ دلار در تالار حواله صرافی ۴۰ هزار و ۹۷۶ تومان و ۴۳ هزار و ۶۲۸ یورو بود.

این مسئول در ادامه توضیح داد: در خصوص سطح عرضه ارز از ابتدا فروردین تاکنون اعلام شده است که ۶۳۶ میلیون دلار برای کالاهای اساسی به ارزش ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار برای کالاهای تجاری به ارزش ۴۱ هزار تومان و ۵۵۱ میلیون دلار برای واردات در ازای صادرات با نرخ توافقی، موجودی داشته ایم. ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز.

طرزعلی تصریح کرد: میزان ارز تخصیص یافته برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۴.۳ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۲۶ درصدی داشته است.

وی همچنین افزود: مجموع به مبلغی که از ابتدا برای کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی و کشاورزی اختصاص داده شده است. فروردین این ماه تاکنون بالغ بر ۶۳۶ میلیون دلار بوده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر بیستمین جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادلات در حال برگزاری است که از ۱۹۳ کیلوگرم طلای عرضه شده ۸۰ کیلوگرم فروخته شده و جلسه همچنان ادامه دارد و در ۱۹ حراجی که وجود دارد. انجام شده تا کنون، ۲ عدد ۱۶۳۶ کیلوگرم طلا تحویل داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا