ترندهای روز

۸ توصیه مهم برای داشتن خوابی راحت

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

انجمن حرفه ای شرکت های مواد شوینده و محصولات مراقبت شخصی در آلمان اعلام کرد که با مراقبت منظم و مناسب می توان طول عمر تشک را افزایش داد. برای محافظت از تشک از کثیفی و لکه نیز باید از پوشش (حفاظ نشت ریز) برای تشک استفاده کنید.

روکش و ملحفه تشک را تمیز کنید

اگر پوشش کثیف شد، باید دستورالعمل های روی برچسب مراقبت را دنبال کنید تا لکه ها را پاک کنید. همچنین هنگام تعویض ملحفه ها مهم است که روکش تشک را به طور مرتب جاروبرقی بکشید.

8 توصیه مهم برای خواب راحت

تشک را مرتب بچرخانید

همچنین برای حفظ هر چه بیشتر عنصر راحتی و جلوگیری از فرسودگی یک طرف تشک، حداقل هر ۳ ماه یکبار باید محل تشک را تعویض و مرتباً برگردانید.

به بالش خود توجه کنید

وب سایت آمریکایی «برایت ساید» نیز گزارشی منتشر کرده است که در آن به تأثیر بالشی که روی آن می خوابیم و بوهایی که هنگام خواب استشمام می کنیم، اشاره کرده است، زیرا بوها بر روی سیستم عصبی تأثیر آرامش بخشی دارند و به خوابیدن ما کمک می کنند. باید بوهایی را که دوست دارید ایران تحلیل کنید و در شب زیاد آنها را زیاد نکنید.

8 توصیه مهم برای خواب راحت

بالش های قدیمی را تعویض کنید

بالش ها باید هر یک سال و نیم تعویض شوند، توجه داشته باشید که عملکرد بالش ها تا ۳ سال افزایش می یابد. اما اگر ۵ تا ۶ سال از بالش استفاده کنید، به احتمال زیاد خواب آرامی نخواهید داشت.

برای بررسی اینکه آیا نیاز به تعویض بالش دارید، روبالشی را بردارید و از نزدیک به بالش نگاه کنید. آیا لکه های عرق وجود دارد؟ آیا پاره شده است؟ بوی بدی میاد؟ بالش ها سلول های مرده پوست، کپک ها و قارچ ها را جذب می کنند. با گذشت زمان، تا نیمی از وزن بالش شما می تواند از این اجزای ناخواسته تشکیل شود که می تواند باعث واکنش های آلرژیک و اختلال در خواب شما شود.

تشک نامناسب

حتی وضعیت خواب بهینه برای خواب خوب مهم است. به عنوان مثال، اگر ترجیح می دهید به پهلو بخوابید، بهتر است یک تشک فوم برای کاهش بار روی نقاط فشار (شانه و ران) ایران تحلیل کنید. اما برای کسانی که به پشت می خوابند، بهتر است روی تشک های سفت تری بخوابند تا ستون فقراتشان صاف بماند.

ورق نامناسب را بردارید

پنبه به دلیل تمیز و طبیعی بودن مواد مناسبی برای ملحفه است، اما بهترین ایران تحلیل برای خواب نیست زیرا پنبه به سرعت عرق مو و پوست را جذب می کند.
روکش های ابریشمی جایگزین بسیار خوبی هستند زیرا رسانایی حرارتی خوبی دارند، به این معنی که در زمستان گرم و در تابستان خنک هستند، حساسیت زا نیستند و در برابر کنه های گرد و غبار مقاوم هستند. آنها همچنین تأثیر خوبی بر روی پوست و مو دارند.

8 توصیه مهم برای خواب راحت

بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب، رختخواب را مرتب نکنید

گزارش دیگری که توسط وب‌سایت Brightside منتشر شده است، نسبت به مرتب کردن تخت بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب هشدار داده است، زیرا این یک بستر ایده‌آل برای رشد کنه‌های گرد و غبار است، که ارگانیسم‌های میکروسکوپی هستند که سلول‌های مرده پوست در محیط‌های گرم و مرطوب تغذیه و تکثیر می‌شوند. این ممکن است باعث واکنش های آلرژیک جدی از جمله آسم برونش، رینیت آلرژیک و ورم ملتحمه شود، بنابراین بهتر است تخت را برای مدتی بدون پوشش بگذارید تا به خوبی تهویه شود و از تعریق خشک شود.

بالش ها و پرده ها را نو کنید

در گزارش قبلی الجزیره نت، فادیا الشامی، طراح داخلی، توصیه می‌کند رنگ و پارچه بالش‌ها را در اتاق خواب تغییر دهید و چندین رنگ را با الگوها ایران تحلیل کنید تا از کلاسیک‌هایی که شما را خسته می‌کنند اجتناب کنید. همچنین می توانید پرده های اتاق را تجدید کنید تا ظاهری جدید و سرزنده به دکوراسیون ببخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا