ترندهای روز

۸ سریال برتر سال ۲۰۲۴ تاکنون که باید ببینید؛ از Hazbin Hotel تا Masters of the Air

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

سال ۲۰۲۴ از نظر سریال های جدید سال بسیار خوبی بود، با سریال های تلویزیونی جدید و عالی که در ماه های ابتدایی آن منتشر شد. همزمان با بازگشت سریال‌هایی که فصل‌های جدید هیجان‌انگیز را منتشر می‌کنند، سریال‌های جدید جالبی نیز در سال ۲۰۲۴ منتشر شده‌اند که ردپای خود را در چشم‌انداز پخش تلویزیونی تثبیت کرده‌اند. این سریال‌ها شامل ژانرها و زمینه‌های مختلف، از کمدی گرفته تا هیجان‌انگیز و درام، تا داستان‌های شگفت‌انگیز است.

روند خاصی در بسیاری از سری‌های کاملاً جدید در سال ۲۰۲۴ تاکنون وجود دارد: این سریال‌ها در واقع اسپین آف هستند، داستان‌هایی که پس از وقفه‌های طولانی ادامه می‌یابند یا داستان‌هایی بر اساس فیلم‌ها یا سریال‌هایی که قبلاً منتشر شده‌اند. با این حال، تعدادی از این سریال ها مفاهیم کاملاً جدیدی دارند. و وجه مشترک همه این سری های جدید این است که ارزش وقت شما را دارند. هر کدام از این سریال ها این پتانسیل را دارند که امسال و پس از آن به داستان محبوب بینندگان تبدیل شوند. به همین بهانه در ادامه این مطلب شما را با ۸ سری برتر سال ۲۰۲۴ تاکنون آشنا می کنیم.

۸- هتل هازبین (۲۰۲۴)

8 سریال برتر سال 2024 که تا به حال باید تماشا کنید.  از هتل Hazbin تا Masters of the Air

حتی دختر شیطان هم معتقد است که هرکسی را می توان اصلاح کرد. این پیشنهاد به حدی قابل قبول است که در مجموعه انیمیشن هتل میزبان، چارلی مورنینگ استار، که به شاهزاده جهنم نیز معروف است، تصمیم می گیرد یک مرکز توانبخشی در اعماق دنیای جهنمی مردگان ایجاد کند. امید او این است که به جای از بین بردن آنها به دلیل ازدحام جمعیت، حداقل چند روح شکنجه شده را به بهشت ​​بفرستد. با این حال، خامی و بی تجربگی او می تواند سقوط او باشد، و هیچ کس نمی خواهد آن را بیش از شیطان رادیویی آلاستور، که موافقت می کند به چارلی کمک کند، ثابت کند. چیزی که شاهزاده خانم نمی داند این است که او مخفیانه فقط می خواهد ببیند که نقشه اش چقدر بد پیش می رود.

هتل میزبان یک انیمیشن کمدی موزیکال بزرگسالان است، بنابراین در حالی که موضوع سریال تیره و تکان دهنده به نظر می رسد، تصاویر بصری به زیبایی ترکیبی مریض و خنده دار را با هم ترکیب می کنند. این سریال پس از نمایش اولین قسمت در یوتیوب به شهرت رسید، در حالی که کل پروژه توسط فالوورهای Patreon تأمین مالی شد و توسط انیماتورهای مستقل تولید شد. بعد از فصل اول که ۹ قسمت بود، هتل هاستبین برای فصل دوم تمدید شد. منتقدان سریال را به خاطر منحصر به فرد بودن، انیمیشن جذاب، آهنگ های به یاد ماندنی و صداپیشگان عالی که شامل استفانی بیتریز، کیت دیوید، کیمیکو گلن و الکس برایتمن می شود، تحسین کرده اند.

۷- آقای و خانم اسمیت (۲۰۲۴)

8 سریال برتر سال 2024 که تا به حال باید تماشا کنید.  از هتل Hazbin تا Masters of the Air

به عنوان یک موفقیت غافلگیرکننده، طرفداران در مورد کیفیت این مجموعه تلویزیونی جاسوسی بر اساس فیلم سال ۲۰۰۵ با بازی برد پیت و آنجلینا جولی مطمئن نبودند. اما نقدها برای Mr. & Mrs. Smith بسیار مثبت بوده است. در این سریال دونالد گلاور و مایا ارسکین در نقش مایکل و آلانا، دو مامور مخفی که نقش زوجی به نام جان و جین اسمیت را بازی می کنند، بازی می کنند. این سریال درگیر شدن آنها در ماموریت های خطرناک مختلف در حالی که سعی در حفظ ظاهر دارند را به تصویر می کشد. با این حال، احساسات عاشقانه آنها نسبت به یکدیگر شروع به ایجاد مانع در کار آنها می کند.

آقا و خانم اسمیت به زیبایی اکشن های پر تنش و مبارزه را با طنز گزنده ترکیب می کنند. دو شخصیت اصلی به دلیل جذاب بودن مورد ستایش قرار گرفته‌اند، شخصیت‌هایی که کشش متقابل آنها باعث می‌شود که تماشای نمایش لذت بخش باشد، زیرا آنها درگیر انواع درگیری‌ها و جنجال‌ها هستند. طبق گفته Deadline، این سریال یکی از پنج سریال برتر Prime Video است که تا به حال در ایالات متحده عرضه شده است، و به همین دلیل، آقای و خانم اسمیت احتمالاً شاهد تمدید فصل دوم خواهند بود.

۶- صورت فلکی (۲۰۲۴)

8 سریال برتر سال 2024 که تا به حال باید تماشا کنید.  از هتل Hazbin تا Masters of the Air

تصور کنید از فضا به زمین برگردید و ببینید همه چیز تغییر کرده است، اما شما تنها کسی هستید که این تغییر را می بینید. جنبه هایی از زندگی وجود دارد که معنا ندارد و حتی فرزند شما هم درست به نظر نمی رسد. این همان اتفاقی است که برای جو در صورت فلکی می افتد، فضانوردی که پس از انجام ماموریتی که به طرز وحشتناکی شکست خورده به خانه بازمی گردد. اما در حالی که جو سعی می کند دوباره با زندگی اجتماعی و خانوادگی خود سازگار شود، متقاعد می شود که بخش هایی از زندگی اش گم شده و دیگر مثل قبل نیست. حتی بخش هایی از زندگی او که هنوز پابرجاست درست به نظر نمی رسد. یک چیز ماهیگیر وجود دارد، و او نمی تواند آن را دقیقاً مشخص کند. به نظر می رسد که ممکن است دلیل شومی برای همه اینها وجود داشته باشد و جو به طور ناامیدانه سعی می کند قبل از اینکه عقل خود را از دست بدهد به ته آن دست یابد.

اپل یک تریلر روانشناختی با Severance ارائه کرد و سرویس استریم این کار را دوباره با Constellation انجام داد. از بازیگرانی که شامل بازیگران بااستعدادی مانند جاناتان بنکس، نائومی رپس و جیمز دواکر می‌شود تا یک خط داستانی جذاب، این سریال مخاطب را در طول روایت خود درگیر نگه می‌دارد. در حالی که به دلیل سرعت روایی آهسته و حتی گیج کننده اش مورد انتقاد قرار گرفته است، ترسناک بودن کلی داستان نیز جنبه ترسناک جالبی را به سریال می بخشد که به ویژه برای برخی جذاب خواهد بود، اگر در عین حال کمی هم ترسناک باشد. این هست.

۵- تد (۲۰۲۴)

8 سریال برتر سال 2024 که تا به حال باید تماشا کنید.  از هتل Hazbin تا Masters of the Air

هرکسی که عاشق فیلم های تد و تد ۲ باشد از تماشای سریال تد لذت خواهد برد. نمایش یک حس کمدی سنتی دهه ۹۰ دارد، اما در واقع چیزی کاملاً متفاوت نیست. گول نخورید چون این سریال پر از گفتگوها و مضامین نامناسب و همچنین فحاشی های فراوان است. به عنوان پیش درآمد نسخه های فیلم، این مجموعه داستان یک خرس عروسکی حساس به نام تد را روایت می کند که با بهترین دوستش جان و بقیه اعضای خانواده بنت بزرگ می شود. همه هیاهوها در مورد زنده شدن او به پایان رسیده است و اکنون تد فقط به جان کمک می کند تا چالش های عادی دوران بلوغ را پشت سر بگذارد، اگرچه او اغلب تأثیر زیادی ندارد. وقتی او مجبور می شود با جان به دبیرستان برود، اتفاقات عجیب اما خنده دار زیادی رخ می دهد.

تد عمیقاً خنده دار و خنده دار است و هر قسمت موضوع متفاوتی را ارائه می دهد، از اینکه جان برای اولین بار مواد مخدر را امتحان می کند تا برخورد با قلدرها، قرار ملاقات و حتی رفتن به رقص مدرسه. در حالی که تد و جان شخصیت‌های اصلی داستان هستند، بازیگران نقش مکمل صحنه‌هایی از سریال، از جمله پدر بدخلق، نژادپرست جان، متی، و مادر عمیقا مذهبی، بیش از حد مذهبی و بیش از حد شاد او هستند. سوزاندن بلر، پسر عموی جان در سن دانشگاه، فمینیستی که به نظر متعلق به قرن بیست و یکم است، طعم خاصی به سریال می بخشد. ست مک فارلین بار دیگر صداپیشگی تد را بر عهده می‌گیرد و مکس بورکهولدر در نقش جان با لهجه سنگین بوستون (نسخه جوان‌تر شخصیت مارک والبرگ در نسخه‌های سینمایی) کار بسیار خوبی انجام می‌دهد. تد پر از فحاشی و در عین حال دلپذیری نوستالژیک است.

۴- Masters of the Air (2024)

8 سریال برتر سال 2024 که تا به حال باید تماشا کنید.  از هتل Hazbin تا Masters of the Air

Masters of the Air که به عنوان یک سریال مشترک با گروه Band of Brothers و سریال The Pacific ساخته و منتشر شد، گروهی از مردان را دنبال می کند که به عنوان ۱۰۰th Bomber Group در طول جنگ جهانی دوم شناخته می شوند. با شروع ماموریت های خطرناک، بینندگان با لحظات پرتنش و گاهی عمیقا شخصی برخورد می کنند. کار گروهی هرگز مهمتر از این نبوده است، به خصوص زمانی که زندگی در خطر است.

برای یک سریال سخت است که یک بازیگر درجه یک مانند Lords of the Sky داشته باشد که شامل آستین باتلر، کالوم ترنر، آنتونی بویل و بری کیوگان می شود که همگی در حال حاضر در اوج حرفه بازیگری خود هستند. این در مورد مردانی در دنیای واقعی است که زندگی خود را به خطر انداختند، برخی از آنها جان سالم به در نبردند و داستانی هیجان انگیز و احساسی است. Masters of the Air با پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بهترین سریال های جنگی تاریخ، شما را ناامید نخواهد کرد. با توجه به اینکه تام هنکس و استیون اسپیلبرگ پشت این پروژه هستند، جای تعجب نیست که سریال Lords of the Sky تا این حد موفق بوده است.

۳- True Detective: Night Country (2014-2024)

8 سریال برتر سال 2024 که تا به حال باید تماشا کنید.  از هتل هازبین تا Masters of the Air

از نظر فنی، فصل چهارم سریال گلچین True Detective زمانی منتشر شد که طرفداران پنج سال منتظر بودند تا فصل جدید به پایان برسد. در نهایت این اتفاق افتاد و کارآگاه واقعی: کشور شبانه نام گرفت. با بازیگران و محیطی کاملاً جدید، مانند فصل های قبل، این فصل دو کارآگاه را دنبال می کند که در مورد ناپدید شدن مرموز هشت مرد از یک ایستگاه تحقیقاتی محلی در آلاسکا تحقیق می کنند. همانطور که این دو در تحقیقات خود عمیق تر می شوند، پرونده وحشتناک تر و گیج کننده تر می شود و پیوندهای نگران کننده ای را با پرونده قبلی مربوط به یک زن گم شده پیدا می کند.

این فصل از True Detective مفهوم عناصر فراطبیعی را به داستان تزریق می کند و آن را از سایرین در زمینه درام های جنایی آنتولوژی متمایز می کند. شاید این سریال تا به حال بهترین نباشد از چهار فصل سریال True Detective، اما جودی فاستر و کالی ریس به عنوان کارآگاهانی که با یکدیگر در تضاد هستند، بازی های استثنایی از خود ارائه می دهند زیرا هر دو با شیاطین شخصی خود سر و کار دارند. آنها در تلاش برای غلبه بر آنها هستند. این فصل ترسناک است و دارای عناصر ترسناک زیادی است، بیش از هر فصل دیگری از True Detective، به طوری که تقریباً واجد شرایط یک سریال ترسناک است.

۲- The Walking Dead: The Ones Who Live (2024)

8 سریال برتر سال 2024 که تا به حال باید تماشا کنید.  از هتل Hazbin تا Masters of the Air

احتمالاً مورد انتظارترین اسپین آف در فرنچایز رو به رشد Walking Dead، The Walking Dead: The Ones Who Live سرانجام به سوالاتی که طرفداران سال ها منتظر پاسخ آن بودند پاسخ داد: ریک گرایمز در تمام این مدت کجا بوده است و چرا تلاش نکرده است. بازگشت به خانه؟ این سریال شکاف‌های زیادی را در داستان مردگان متحرک پر می‌کند و همچنین به طور خلاصه به سفر شریک زندگی‌اش Michonne برای یافتن او و اتفاقاتی که پس از اتحاد دوباره این دو رخ می‌دهد، می‌پردازد.

برخلاف دیگر سریال‌های The Walking Dead، The Walking Dead: The Ones Who Live نیز داستانی عاشقانه درباره دو نفر است که بر خلاف همه شانس‌ها با هم ملاقات می‌کنند و سعی می‌کنند عشقی را که در گذشته داشتند پیدا کنند. شرایطی که با مرگ، نابودی و دشمنان قدرتمند احاطه شده است. بله، ریک و میچون قبلاً با شرورهای ترسناکی روبرو شده اند، اما هیچ کدام به اندازه ارتش جمهوری مدنی (CRM) قدرتمند و خطرناک نبودند – حتی نگان. The Walking Dead: The Ones Who Live در اولین فصل خود برای AMC رکوردهای بیننده را شکست و با امتیاز ۸۹ درصدی از سوی منتقدان در Rotten Tomatoes، بهترین رتبه را در میان اسپین آف های اصلی Walking Dead دارد.

۱- Shōgun (2024)

8 سریال برتر سال 2024 که تا به حال باید تماشا کنید.  از هتل Hazbin تا Masters of the Air

در سال ۱۹۸۰ سریالی بر اساس رمانی به همین نام اثر جیمز کلاول ساخته شد و اکنون سریال شوگان در قالب یک درام تاریخی جدید بازسازی شده است. داستان بر اساس ماجراهای واقعی تاریخی سه شخصیت است. جان بلکثورن یک ملوان انگلیسی است که کشتی او در ژاپن به گل نشسته است. لرد توراناگا یک جنگ سالار قدرتمند با رقبای به همان اندازه قدرتمند است. و لیدی ماریکو یک سامورایی است که از یک خانواده ثروتمند و نجیب می آید اما از شرافت خانوادگی خود محروم شده است و اکنون موقعیتی پست دارد. این سه شخصیت مختلف دور هم جمع می شوند و سعی می کنند در زمانی خطرناک با دشمنان خود روبرو شوند.

با شباهت خاص و جذاب به سریال بازی تاج و تخت، طرفداران آن سریال پرطرفدار که منتظر سریال جدیدی برای پرکردن جای خالی دنیای وستروس بوده اند، از شوگان لذت خواهند برد. داستان این سریال ژاپنی بسیار متفاوت است، اما به همان اندازه با مناظر زیبا، صحنه های مبارزه زیاد و گیم پلی شگفت انگیز جذاب است. چیزی که این سریال را جذاب تر می کند این است که هر شخصیت بر اساس یک شخص واقعی ساخته شده است. شخصیت بلکثورن بر اساس ملوان انگلیسی به نام ویلیام آدامز ساخته شد. لرد توراناگا بر اساس شخصیت بنیانگذار اولین شوگون به نام توکوگاوا لیاسو ساخته شده است. و شخصیت لیدی ماریکو نیز از شخصیت هوسوکاوا گراسیا، یک گروگان سیاسی و عضوی از خانواده اشرافی آکچی در ژاپن دهه ۱۵۰۰ الهام گرفته شده است. وقتی تاریخ واقعی الهام بخش ساخت این سریال را بخوانید، داستان آن جذاب تر و هیجان انگیزتر می شود.

منبع: روزیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا