ترندهای روز

۸ موردی که عمر شما را کوتاه می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

سال‌ها است که پزشکان و متخصصان در مورد عوامل اصلی کوتاه‌کننده زندگی مانند الکل و سیگار و اینکه چرا ورزش نکردن کافی برای سلامتی مضر است صحبت می‌کنند، اما ممکن است متوجه نباشید که چند عامل شگفت‌انگیز دیگر وجود دارد که می‌تواند سال‌ها را به این بیماری اضافه کند. زندگی شما نابود کردن

لیستی از عاداتی وجود دارد که بهتر است از آنها اجتناب کنید زیرا تأثیر مضر آنها بر امید به زندگی است. با دانستن این عادات و تاثیرات آنها می توانید طولانی تر و سالم تر زندگی کنید.

8 چیزی که عمر شما را کوتاه می کند

زیاد یا خیلی کم بخوابید

یک خواب خوب شبانه می تواند به معنای تفاوت بین یک روز خوب و یک روز بد باشد. آیا زیاد یا کم خوابیدن عمر شما را کوتاه می کند؟ تحقیقات ادعا می‌کند کسانی که به طور متوسط ​​کمتر از پنج ساعت یا بیشتر از ۹ ساعت در شب می‌خوابند، طول عمر بسیار کمتری دارند. اگر به دنبال خواب کامل شبانه هستید، علم توصیه می کند که حدود هفت تا هشت ساعت بخوابید تا تمام مزایای مورد نیاز خود را دریافت کنید.

بیش از حد نشستن

دلیل خوبی وجود دارد که پزشکان و متخصصان شما را تشویق به تحرک و کمتر نشستن می کنند. هر یک ساعت حرکت کنید، راه بروید و بدوید. دلیل توصیه به اجتناب از نشستن این است که نشستن طولانی مدت با طول عمر کمتر همراه است. یک مطالعه اخیر نشان داد که نشستن طولانی مدت، مستقل از فعالیت بدنی، یک عامل خطر برای مرگ و میر همه علل است. بنابراین حتی اگر چندین بار در هفته ورزش کنید، نشستن بیش از سه ساعت در روز می تواند دو سال کامل از زندگی شما را از بین ببرد.

معاشرت کافی نیست

یکی دیگر از عوامل شگفت‌انگیز که امید به زندگی را کاهش می‌دهد، عدم تعامل اجتماعی است. یک مطالعه نشان داد که تنهایی ممکن است بزرگترین تهدید برای بقا و طول عمر باشد، احساس تنهایی مستقیماً سیستم ایمنی بدن را مختل می کند و مقاومت ما را در برابر بیماری ها و عفونت ها کاهش می دهد.

بدبین بودن

همه ما ممکن است گاهی اوقات کمی بدخلق باشیم، اما آیا می‌دانستید که خوش‌بین نبودن و بدبین نبودن می‌تواند طول عمر شما را کوتاه کند؟ یک مطالعه اخیر نشان داده است که وقتی فردی دیدگاه خوش بینانه ای به زندگی دارد، به طور متوسط ​​۱۱ تا ۱۵ درصد بیشتر احتمال دارد که عمر طولانی تری داشته باشد و حتی شانس بیشتری برای دستیابی به “طول عمر استثنایی” دارد، به این معنی که زندگی بیش از ۸۵ سال سن دارد. .

بیش از حد نگران باشید

این کاملاً طبیعی است که هر از گاهی نگران باشید، اما اضطراب مداوم در مورد چیزهایی که خارج از کنترل شما هستند، مانند نگرانی و ترس از مرگ یا فکر کردن به مرگ، می تواند تأثیر مخربی بر امید به زندگی شما داشته باشد. یک مطالعه نشان داد که یادآوری مداوم مرگ منجر به کاهش امید به زندگی در میان شرکت‌کنندگان جوان و پیر می‌شود.

نخ دندان نکشید

این ادعا که استفاده نکردن از نخ دندان می تواند عمر شما را کوتاه کند ممکن است مانند چیزی به نظر برسد که دندانپزشکان برای ترساندن شما می گویند، اما مطالعات نشان داده است که نخ دندان نکشیدن بین دندان ها می تواند منجر به بیماری لثه شود، که با تعدادی از شرایط بسیار خطرناک تر از قلب مرتبط است. بیماری، دیابت و بیماری کلیوی. مجله تحقیقات پیری در مطالعات خود به این نتیجه رسید که افرادی که هرگز نخ دندان نمی کشند در مقایسه با افرادی که هر روز نخ دندان می کشند ۳۰ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ قرار دارند.

کتاب نخواندن

این روزها به راحتی می توان افرادی را پیدا کرد که روز خود را روی مبل جلوی تلویزیون در حال خوردن تنقلات یا وعده های غذایی می گذرانند. در حالی که می دانیم این سالم ترین فعالیت نیست، آیا نشستن و انجام کار دیگری مانند خواندن کتاب تفاوتی ایجاد می کند؟ پاسخ به این سوال مثبت است. یک مطالعه نشان داد افرادی که کتاب می خوانند در مقایسه با افرادی که کتاب نمی خوانند و فقط روزنامه و مجلات می خوانند، ۲۳ ماه شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند.

رفت و آمدهای طولانی

به احتمال زیاد، افراد زیادی را نخواهید یافت که دو بار در روز از رفت و آمد خود به محل کار لذت می برند، اما اکنون شواهد بیشتری وجود دارد که نشان می دهد رفت و آمدهای طولانی نه تنها خسته کننده و استرس زا نیستند، بلکه می توانند طولانی مدت نیز باشند. همچنین عمر شما را کوتاه می کند. نتایج یک مطالعه سوئدی نشان می دهد که زنانی که رفت و آمدهای طولانی را تجربه می کنند، در مقایسه با زنانی که رفت و آمدهای کوتاه انجام می دهند، به میزان قابل توجهی با نرخ مرگ و میر بیشتری روبرو هستند. اما جالب است که تصویر برای مردان متفاوت است. در جریان این مطالعه، مشخص شد که خطر مرگ برای مردانی که مدت طولانی در رفت و آمد هستند، افزایش نمی یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا