اخبار اقتصاد ایران

۹۰ درصد از صادرات استان گیلان از طریق مرز زمینی آستارا انجام می‌شود

امیدواری صادرکنندگان با توسعه فعالیت کشتیرانی دریای خزر

رئیس اتاق بازرگانی استان گیلان گفت: با ورود گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت کشتیرانی خزر به عرصه توسعه صادرات، امید خوبی در دل بازرگانان و صادرکنندگان خزر ایجاد شده است. منطقه دریا.

ایران تحلیل، قاسم رضائیان در نشست «اقتصاد دریا محور در دریای خزر» که به میزبانی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و در محل این شرکت برگزار شد، اظهار داشت: صادرات یکی از موارد زیر است. عوامل تضمین کننده تولید و تصویب تحریم ها : با ورود گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت کشتیرانی خزر به عرصه توسعه صادرات، امید خوبی در دل بازرگانان و صادرکنندگان منطقه دریای خزر ایجاد شده است.

وی به ابلاغ توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در استان گیلان باید از همه ظرفیت های دریایی برای تحقق این ابلاغ استفاده کنیم.

رضاییان ادامه داد: حمل و نقل دریایی به دلیل ارزان بودن از مزایای بسیار بالایی برخوردار است و امیدواریم در راستای ابلاغ رهبری در توسعه آن موفق باشیم تا شاهد توسعه صادرات و بهبود اقتصاد کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۹۰ درصد صادرات استان گیلان از طریق مرز زمینی آستارا انجام می شود، گفت: متاسفانه برخی مشکلات سیاسی و شیطنت های ناشی از آن باعث می شود برخی کشورهای همسایه در روند صادرات اختلال ایجاد کنند که این امر مستلزم استفاده از حمل و نقل دریایی.” بیایید این مشکل را برطرف کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان گیلان یکی از دلایل عدم استقبال صاحبان حمل و نقل دریایی در دریای خزر را عدم آگاهی کافی از مزایای این نوع حمل و نقل دانست و ادامه داد: در بازدید از بندر انزلی و امکانات کشتیرانی دریای خزر در این بندر به همراه مدیرانی که ارشد این شرکت بودم، شناخت بهتری از قابلیت های ارزشمند این شرکت پیدا کردم و آرامش بیشتری در مورد امکان عبور از موانع صادرات پیدا کردم. با استفاده از این امکانات

وی برخی کاستی ها و مشکلات موجود در گمرک از جمله موانع توسعه صادرات را ارزیابی کرد و گفت: این موانع باید تا حد امکان برطرف شود چرا که اختلال در صادرات موجب دلسردی صادرکنندگان می شود که تاثیر منفی بر تولید دارد در شرایطی که ما برای ادامه مقاومت اقتصادی نیازمند افزایش تولید و صادرات هستیم.

رضاییان حمل و نقل دریایی را یکی از امکانات قابل توجه برای غلبه بر برخی از این مشکلات خواند و تصریح کرد: با ادامه جلسات گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بازرگانان و تولیدکنندگان می توان امیدوار بود که شناخت کافی از مزیت های حمل و نقل دریایی اخذ می شود و جذب تسهیلاتی می شوند که گروه کشتیرانی و شرکت کشتیرانی دریای خزر در بنادر شمالی کشور ایجاد کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا