بانک و بیمه

۹ میلیون پایانه فعال، ۵۰ میلیون مشتری و ۴۰۰ میلیون کارت بانکی در صنعت پرداخت ایران حضور دارند

به گزارش افق میهن، محمدرضا مانی یکتا، رئیس اداره نظارت بر نظام های پرداخت بانک مرکزی در جلسه فنی با موضوع دغدغه فعالان صنعت پرداخت گفت: کشور ما از نظر رتبه بندی در بین پنج کشور برتر دنیا قرار دارد. صنعت پرداخت و ما پرداخت های الکترونیکی را انجام می دهیم و حجم تراکنش های اسکناس در ۱۰۰ تلاش باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه نسبت اسکناس به سکه به ۲.۶ و در برخی موارد به ۱.۸ رسیده است، گفت: این یک رکورد است و نشان می دهد که وابستگی به صنعت پرداخت افزایش یافته است. ۱۳۰ تا ۱۴۵ میلیون تراکنش پرداختی داریم. هر روز و تا پایان سال ۲۰۰ میلیون نفر خواهد بود.

مانی یکتا با بیان اینکه ۲۵ تا ۳۰ درصد تراکنش ها در دنیا به صورت آنلاین انجام می شود، تصریح کرد: اما در کشور ما ۱۰۰ درصد آنلاین است. در حال حاضر ۹ میلیون پایانه تراکنش فعال داریم که ۵۰ میلیون نفر با ۴۰۰ میلیون کارت بانکی تراکنش انجام می دهند. .

پول یکتا گفت: صنعت پرداخت کشور فضای بسیار پیچیده ای دارد و فرصت به روز رسانی آن را نداشته ایم. در هر کجای دنیا، دریافت کننده ۱۰۰ درصد کارمزد تراکنش را پوشش می دهد، اما در ایران اصلاحات در حال اجراست. تیر دریافت کننده ۵۰ درصد و ۵۰ درصد دیگر متعلق به بانک است. این نشان می دهد که ما دور از نرم جهانی هستیم.

فرهاد فائز; در ادامه این جلسه مدیرعامل شاپرک توضیح داد: ما هر ماه یک خبرنامه در شاپرک منتشر می کنیم و این خبرنامه را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می دهیم. صنعت پرداخت صنعتی است که هر ایرانی هر روز با آن سر و کار دارد و دو خدمت دریافت می کند.» ثانیه.

وی با اشاره به اینکه ماهانه ۴ میلیارد تراکنش انجام می شود، گفت: صنعت پرداخت ریسک هایی دارد و من توجه ویژه ای به تجارت دارم. در این صنعت ماهانه یک میلیارد تومان تراکنش انجام می شود و کمتر از صد درصد این معاملات در صنعت پرداخت است.

فایز تصریح کرد: نگرانی های صنعت پرداخت شامل قاچاق، کار غیرعادی برای جذب مشتری، افزایش مهاجرت و دشواری جذب نیروی کار واجد شرایط و در نهایت نوآوری کم این صنعت است. مسئولیت پذیر باشید چون در تحریم ها کمی از صنعت جهانی عقب هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا