اخبار اقتصاد ایران

111خلبان ایرانی به کشورهای منطقه مهاجرت کرده اند :: ایران تحلیل

همزمان با افزایش سطح تقاضای بین المللی برای سفرهای هوایی، موج جدیدی از مهاجرت خلبانان ایرانی به کشورهای همسایه نیز آغاز شده است.

به گزارش ایران تحلیل، ایرلاین های خارجی تمایلی به جذب خلبان با ساعات پرواز کم ندارند و اغلب به دنبال افرادی هستند که در خطوط هوایی پرواز می کنند. در واقع خلبانانی که سابقه پرواز و تجربه بالایی دارند به خارج از کشور مهاجرت می کنند. یعنی فرصت بسیار خوبی برای مهاجرت خلبانان ایرانی ایجاد شده است.

روزنامه اعتماد نوشت: با توجه به سن بالای ناوگان هوایی ایران که به طور میانگین ۲۷ سال سن دارد; پرواز با این نوع هواپیما نیاز به تجربه و دقت بالایی دارد که خلبانان ایرانی را در سطح بسیار استانداردی قرار می دهد. همان چیزی که خطوط هوایی غرب آسیا می خواهند. خلبانی با تجربه و سابقه پرواز بالا که قادر به پرواز در شرایط بحرانی است.

ارزیابی ها نشان می دهد که با توجه به نرخ دلار در بازار آزاد ایران، میانگین حقوق خلبان در شرکت های هواپیمایی ایرانی قبل از تشدید تحریم ها در سال ۱۳۹۵ حدود ۸ هزار دلار بوده است که اکنون به یک هزار دلار کاهش یافته است. در حالی که میانگین پرداختی به خلبانان در خطوط هوایی کشورهای منطقه حتی با احتساب رکورد پرواز به ۱۴ هزار دلار می رسد.

میانگین پرداختی ۱۴۰۰۰ دلاری به خلبانان اکنون در صورتی که برابر با ریال باشد به رقمی نجومی افزایش می یابد که برای خلبانان مجرب ایرانی و نیروی انسانی ارزشمندی که به دلیل مشکلات ریز و درشت صنعت هوانوردی ایران به راحتی از دست می رود، نکته دلگرم کننده ای است.

بر اساس اطلاعات موجود، تنها ۴۷ خلبان از یک شرکت هواپیمایی بخش خصوصی و ۶۴ خلبان از شرکت هواپیمایی اصلی ایران – ایران ایر – به دلیل کاهش مبلغ دریافتی و برابری آن با قدرت خرید ریال و البته مشکلات دیگر. که در این زمینه اکنون در کشورهای دیگر وجود دارد و عمدتاً با هواپیماهای جدید و کم کارکرد کار می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا