اخبار اقتصاد ایران

157 کیلومتر از انهار اصلی اولویت دار گیلان تاکنون لایروبی شده اند

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان لایروبی ۱۵۷ کیلومتر از رودخانه اصلی و لایروبی را در اولویت اعلام کرد.

افق میهن، وحید خرمی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با اعلام این خبر گفت: لایروبی رودخانه اصلی به منظور تسهیل و تسریع در تامین آب در فصل زراعی یکی از اقدامات لایروبی رودخانه اصلی است. برنامه ها و پروژه های مهم آب منطقه ای گیلان هر ساله. اسفند همه ساله در ابتدا و قبل از آبیاری قنوات، آبراه ها و رودخانه ها اردیبهشت سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل آب گیلان افزود: برای گذراندن فصل زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ با تنش آبی کمتر، ۵۰۰ کیلومتر از رودخانه اصلی گیلان به عنوان هدف لایروبی شده است که تاکنون ششمین این میزان است. فروردین امسال ۱۵۷ کیلومتر لایروبی شده است.

خرمی ادامه داد: عملیات لایروبی در شهرستان های لنگرود، آستانه اشرفیه، تالش و آستارا جلوتر از موعد مقرر و در سایر شهرستان های گیلان نیز طبق برنامه و زمان بندی به صورت مستمر در حال انجام است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در پایان گفت: به کشاورزان محترم گیلانی این اطمینان را می دهم که مانند سال های گذشته در کنارشان هستیم و تمام تلاش خود را صرف خدمت به این عزیزان خواهیم کرد. از کشاورزان زحمتکش گیلانی هم می خواهم که رودخانه را لایروبی نکنند. تامین کنندگان آب باید بین مزارع خود اقدام کنند و از ظرفیت منابع آب محلی و باران های بهاری برای شخم زدن مزارع خود استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا