اقتصاد جهان

2023، سال ورشکستگی شرکت های بزرگ در آمریکا و اروپا

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، یورو نیوز در گزارشی هشدار داد که جهان در سال جاری میلادی به شکلی کاملا غیر منتظره شاهد ورشکستگی بسیاری از شرکت های بزرگ به ویژه در آمریکا و اروپا بوده است، به طوری که تعداد ورشکستگی ها در سال دوم به اوج خود رسیده است. سه ماهه از سال ۲۰۱۵. رسید.

این ورشکستگی ها تعداد زیادی از شرکت ها را نابود کرده است. شرکت هایی که در زمینه های مختلف از فروش جواهرات گرفته تا نانوایی ها، کتاب فروشی ها، شرکت های داروسازی، کیف پول دیجیتال، بانک ها و غیره فعالیت می کردند.

اگرچه برخی از بزرگترین ورشکستگی ها در ایالات متحده رخ داده است، با شرکت هایی مانند بانک سیلیکون ولی و صرافی ارزهای دیجیتال FTX تحت تأثیر این موج بسته شدند، بسیاری از شرکت های بزرگ در اروپا نیز مجبور به اعلام ورشکستگی و تعطیلی شدند.

زنجیره فرش Wilko احتمالا یکی از شناخته شده ترین در بریتانیا بود. در ژانویه امسال، این شرکت ۴۰ میلیون پوند از هیلکو کپیتال وام گرفت که فعالانه در بازسازی و احیای سایر شرکت ها مشارکت دارد.

در ماه فوریه، Wilco اعلام کرد که ۴۰۰ کارمند خود را اخراج خواهد کرد، و این شرکت در نهایت اعلام کرد که در ماه اوت از طریق حکم دادگاه تحویل خواهد داد.

بر اساس این گزارش، ورشکستگی Wilco باعث حذف ۱۲۰۰۰ شغل و ۴۰۰ فروشگاه شد. بدهی شرکت حدود ۶۲۵ میلیون پوند شد و حتی ثروت چند میلیون پوندی خانواده ویلکینسون نیز نتوانست مانع این امر شود.

در نهایت دلیل تعطیلی ویلکو عدم سرعت این شرکت در کاهش تولید محصولات کم حجم و همچنین کاهش حمایت از کارکنانی بود که در طول اپیدمی کرونا به مرخصی اجباری رفتند.

این شرکت همچنین متهم شد که وام‌های زیادی را به سرعت دریافت کرده است، بدون اینکه وقت لازم را برای توسعه یک برنامه کاهش هزینه جامع یا گسترش فروش آنلاین خود صرف کند.

در همین حال، آخرین گزارش دفتر آمار ملی بریتانیا نشان می دهد که اقتصاد این کشور نیز پس از توقف رشد در سه ماهه قبل، ۰.۱ درصد در سه ماهه منتهی به سپتامبر ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

پیش از این تخمین زده می شد که رشد تولید ناخالص داخلی بریتانیا پس از رشد اندکی در سه ماهه دوم در این سه ماهه متوقف شود.

ارقام جدید حاکی از آن است که اقتصاد بریتانیا در معرض خطر رکود فنی است (زمانی که اقتصاد برای دو فصل متوالی منقبض می شود).

تولید ناخالص داخلی کشور در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰.۳ درصد افزایش یافت که نیمی از برآورد اولیه ۰.۶ درصدی و مطابق با رشد در فصل دوم بود. سه ماهه که از ۰.۶ به ۰.۳ درصد افزایش یافت. تصحیح شد.

در سه ماهه سوم سال جاری، مخارج خانوارها نیز نسبت به سه ماهه ۰.۵ درصد کاهش یافت که بدتر از پیش بینی ها بود، در حالی که سرمایه گذاری تجاری نیز رشد منفی ۳.۲ درصدی را ثبت کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا