فرهنگ و هنر

21 میلیارد برگه دارایی مالی در فرابورس تغییر مالکیت دادند

بررسی معاملات چهار روز گذشته بازارهای فرابورس در هفته گذشته؛

بازارهای فرابورسی هفته گذشته در چهار روز معاملاتی، جابه جایی بیش از ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون برگ دارایی مالی را تجربه کردند.


ایران تحلیل –

در هفته منتهی به ۱۳ خرداد بیش از ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون برگ دارایی مالی به ارزش ۴۵۸ هزار میلیارد تومان در بازارهای فرابورس رد و بدل شد. این معاملات در ۴۶۲ هزار نوبت به ثبت رسید.

به گزارش مدیریت ارتباطات بورس ایران، گفتنی است در ۴ روز معاملاتی پایانی هفته گذشته در بین بازارهای بورس، بازار اول با معاملاتی به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. پس از آن معاملات بازار دوم به ارزش حدود ۷۳۰ میلیارد تومان و سپس بازار پایه با معاملات ۶۳۰ میلیارد تومان انجام شد.

آنها در این مدت بازار نوآورانه معاملاتی به ارزش ۵ میلیارد تومان و بازار معاملات توافقی ۲۸ میلیارد تومانی را تجربه کردند. همچنین ۲۱ میلیارد تومان معاملات در بازار اوراق مشتقه به ثبت رسید.

این گزارش حاکی از آن است که در این مدت بیش از ۴۵۵ هزار میلیارد تومان معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس به ثبت رسیده است. نگاهی به ارزش معاملاتی ابزارهای مختلف در این بازار نشان می دهد که در این مدت ارزش معاملاتی واحدهای صندوق سرمایه گذاری قابل معامله بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.

همچنین ارزش معاملات اوراق اوراق تسهیلات مسکن بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

در این مدت ۴۴۳ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی واگذار شد.

در پایان بازار هفته گذشته ارزش معاملات خرد بورس و اختیار معامله بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان بود. این در حالی است که گروه تولید انبوه، املاک و مستغلات ۱۳ درصد، سرمایه گذاری ۱۱ درصد، محصولات شیمیایی ۹ درصد، فلزات اساسی ۸ درصد و خودرو ۷ درصد از ارزش معاملات خرده فروشی را به خود اختصاص داده اند.

به این ترتیب در مجموع ۴۸ درصد از ارزش معاملات خرد بورس به این ۵ صنعت اختصاص یافت.

شاخص کل فرابورس در پایان هفته منتهی به ۱۳ خرداد طی ۴ روز معاملاتی با ۳.۳ درصد کاهش در سطح ۲۳ هزار و ۴۹ به کار خود پایان داد.




آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا