طلا و ارز

3 پیش بینی از قیمت طلا و سکه / ادامه ثبات در بازار؟

به گزارش افق میهن، کارشناسان مالی و فعالان بازار طلا معتقدند بازارساز با کنترل بازار ارز، قیمت ها را در بازار طلا و سکه نیز کنترل کرده است. در نتیجه با وجود بازگشت قیمت طلا به کانال دو هزار دلاری، شاهد تغییرات محدودی در بازار طلا هستیم. علاوه بر این، قدرت خرید مردم همچنان پایین است، بنابراین رکود در این بازار ادامه یافت.

از سوی دیگر در روزهای اخیر بارها جدایی طلا و سکه از یکدیگر یا از بازار ارز رخ داده است. در عین حال، تلاش فعالان کلیدی بازار و تغییرات در قیمت جهانی طلا گاهی بر بازار تأثیر می گذارد. اگرچه قدرت دلار برای تأثیرگذاری بر بازار طلای ایران از آنا بیشتر است.

در چنین شرایطی کارشناسان مالی و فعالان اقتصادی آینده بازار طلا را چگونه پیش بینی می کنند؟

کشتی آرا: قیمت ها تثبیت شده است

محمد کشتی آرا، فعال بازار طلا، ضمن اشاره به ثبات قیمت دلار، رشد قیمت طلا و سکه را با ثبات نسبی نیز پیش بینی کرد و به افق میهن گفت: قیمت طلا و سکه با توجه به شرایط فعلی نوسان چندانی ندارد. شرایط ثبات قیمت دلار.»

وی با اشاره به کاهش حباب سکه و عدم وجود حباب آب شده قیمت طلا، افزود: در حال حاضر بازار طلا و ارز آرام است. عرضه و تقاضا در تعادل هستند و نوسانات قیمت در بازار عادی است.

اشرفی: باید منتظر اتفاقاتی باشیم که بر قیمت گوشت تاثیر بگذارد

سهراب اشرفی کارشناس و فعال بازار طلا و جواهر نیز در گفت و گو با افق میهن با اشاره به تاثیر افزایش قیمت جهانی طلا در هفته گذشته بر بازار داخلی طلا گفت: روز جمعه همزمان با بازار طلای داخلی. در پایان، قیمت جهانی طلا به مرز ۲۰۰۳ دلار رسید. »

وی با تاکید بر اینکه حرکت قیمت جهانی طلا به اتفاقات روزهای آینده و شاخص های اقتصادی که در روزهای آینده منتشر می شود بستگی دارد، گفت: این ماه آخرین ماه سال تقویمی است و ممکن است تسویه حساب های پایانی سال جاری باشد. تاثیری بر بازار جهانی طلا. برای ادامه روند طلای جهانی در سال جدید، مهم است که قیمت آن در پایان سال بالای سطح ۲۰۰۰ دلار یا کمتر از آن بسته شود.

کاهش قیمت طلا معامله گران را محتاط می کند!

این فعال بازار طلا و جواهر تاثیر دلار بر بازار طلای داخلی را برجسته کرد و افزود: دولت و بانک مرکزی توانسته اند قیمت دلار را در محدوده ۵۰ هزار تومان نگه دارند.آذر و آذر همیشه ماه های پرتلاطمی برای ارز هستند. مدیریت این ماه ها مانند ماه های گذشته برای بانک مرکزی موضوع مهمی است. زیرا افزایش قیمت دلار به طلا و سکه هم کشیده می شد و قیمت آنها را افزایش می داد.

وی در خصوص روند قیمت طلا و سکه نیز گفت: از اسفند سال گذشته تا کنون در بازار طلا روند نزولی داشته ایم، اسفندماه سال گذشته قیمت هر گرم طلا به بالای سه میلیون تومان رسید. پس از آن روند نزولی ادامه یافت. قیمت به دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت. روند نزولی قیمت ها باعث شد خریداران از بازار دور بمانند.

اشرفی گفت: در زمان کاهش قیمت، معامله گران محتاط می شوند و بسیاری از بازار خارج می شوند که این اشتباه است و نباید از بازار خارج شوند. در بلندمدت، رشد قیمت در بازار طلا طبق سال‌های گذشته رو به افزایش است.

محمدولی: نباید منتظر نوسانات شدید قیمت باشیم

ابراهیم محمدولی، فعال اقتصادی و کارشناس بازار طلا و جواهر نیز با اشاره به نوسانات محدود در بازار طلا و سکه به افق میهن گفت: بازار طلا آرام است و قیمت ها به ثبات نسبی رسیده است. و خرید و فروش را برای اهالی صنعت طلا آسان کند.»

وی با تاکید بر حساسیت قیمت بین المللی طلا، افزود: رویدادهای جهانی تاثیر زیادی در رشد قیمت طلا دارند و در بازارهای داخلی نیز بر قیمت طلا و سکه تاثیر می گذارند.

این فعال اقتصادی در ادامه احتیاط مردم را در کاهش تقاضا موثر دانست و گفت: سال گذشته نوسانات طلا بسیار شدید و کوتاه مدت بود و گاهی این نوسانات قیمتی به ۲۰ تا ۳۰ درصد هم می رسید. اما اکنون وضعیت با ثبات است و هیچ نگرانی وجود ندارد.»

این مقام سابق صنفی با تاکید بر ثبات فعلی بازار طلا گفت: پیش بینی می شود تقاضا در بازار طلا تا پایان سال تا حدودی افزایش یابد اما نباید انتظار نوسانات شدید قیمت را داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا