اخبار اقتصاد ایران

35 بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی معرفی می شود

در ششمین نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ که از هشتم تا دوازدهم برگزار می شود. اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به میزبانی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود، منطقه آزاد انزلی با تکیه بر تجربیات دوره های گذشته و راهبردهای آینده حضوری فعال را در دستور کار خود قرار داده است.

ایران تحلیل، مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه ایران اکسپو یکی از مهمترین رویدادهای بین المللی کشورمان است، از رونمایی از ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری سازمان متبوع خود با ارزشی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان در این نمایشگاه اعلام و بیان کرد: طرح های سرمایه گذاری فوق که در حوزه های مختلف تولیدی- صنعتی، گردشگری، بازرگانی و خدماتی، کشاورزی، لجستیکی و بندری می باشد، تعداد بسته های سرمایه گذاری را افزایش داده است. این منطقه به ۱۳۵ بسته و ارزش آنها افزایش یافته است. بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش می یابد.

وی با اشاره به افتتاح قریب الوقوع طرح ملی اتصال منطقه آزاد انزلی به خط ریلی سراسری، تصریح کرد: برنامه راهبردی تدوین شده توسط مدیرعامل این سازمان با هدف ایجاد پیوندهای تکمیلی برای حداکثر کردن مزایای اتصال به خطوط ریلی کشور است. خطوط ریلی وی افزود: در همین راستا موشن گرافیک نقش منطقه آزاد انزلی در کریدور شمال به جنوب در این رویداد بین المللی به صورت رسمی منتشر می شود تا ظرفیت ها، فرصت ها و مزیت های اولین منطقه آزاد شمال کشور را به نمایش بگذارد. کشور در گسترش همکاری های منطقه ای اتحادیه اقتصادی اوراسیا، کشورهای حوزه خلیج فارس، سازمان همکاری شانگهای و اکو باید توضیح داده شود.

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه در راستای معرفی توانمندی های بخش خصوصی، شش واحد تولیدی- صادراتی فعال در منطقه به عرضه محصولات و کالاهای خود می پردازند، افزود: از سوی دیگر دو واحد نمونه صادراتی منطقه ای که از کسانی که موفق به ثبت رکورد در صادرات به بازارهای بین المللی شدند نیز تجلیل می شود.

مهدی کاظمیان یکی از مهمترین برنامه های کاری سازمان متبوع خود در رویداد نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ را شرکت در پنل ها و نشست های تخصصی مختلف آن اعلام کرد و افزود: به منظور معرفی فرصت ها و مزیت های سرمایه گذاری در این منطقه، متخصصین پنل چرا منطقه آزاد انزلی بهترین گزینه برای سرمایه گذاری خارجی است؟ با حضور مدیران بخش دولتی و خصوصی برگزار می شود.

وی نکته جالب پنل ویژه سازمان منطقه آزاد انزلی را ترجمه همزمان آن به زبان انگلیسی بیان کرد و افزود: برگزاری نشست های تخصصی و موضوعی با نمایندگان شرکت های خارجی حاضر و بازدید از نمایشگاه برای ارائه بسته های سرمایه گذاری برای منطقه از جمله موارد است. از دیگر برنامه های کاری این سازمان است. در نمایشگاه مذکور می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا