اقتصاد جهان

38 درصد اروپایی ها دیگر 3 وعده غذا در روز نمی خورند

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، بر اساس نتایج یک نظرسنجی که روز یکشنبه منتشر شد، بیش از نیمی از اروپایی ها می گویند که بودجه هزینه های زندگی آنها در سه سال گذشته به شدت کاهش یافته است.

بر اساس این نظرسنجی، افزایش قیمت ها در قاره سبز تقریباً یک سوم اروپایی ها را در وضعیت مالی «مخاطره» قرار داده است.

گزارش دوم که فقر و بی‌ثباتی اقتصادی را ارزیابی می‌کند، قدرت خرید اروپایی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد و نشان می‌دهد که این قدرت در سه سال گذشته کاهش یافته است و بیشتر آنها مجبور به حذف وعده‌های غذایی و متوسل شدن به گزینه‌های مالی دشوار شده‌اند.

از ۱۰۰۰۰ نفری که توسط موسسه Ipsos برای انجمن “کمک های مردمی” فرانسه Secours Populaire مورد بررسی قرار گرفتند، ۲۹ درصد گفتند که وضعیت مالی آنها “مخطر” است و هزینه های غیرمنتظره بر تراز مالی آنها تأثیر می گذارد.

بر اساس این گزارش، تقریباً از هر دو اروپایی یک نفر معتقد است که در چند ماه آینده با ریسک اقتصادی بالایی روبرو خواهد شد، به این معنی که با عدم اطمینان مواجه خواهد شد و قربانی افزایش قیمت ها و دستمزدهای نسبتاً ثابت خواهند شد.

طبق آمار یورواستات، ۱۷ درصد از کل جمعیت اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ در معرض خطر فقر قرار داشتند. در حال حاضر از هر چهار اروپایی، یک نفر وضعیت مالی خود را “مخطر” توصیف می کند.

تنها ۱۵ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که می توانند با خیال راحت هزینه های خود را تامین کنند و نیازی به توجه به هزینه های روزانه خود ندارند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، اکثریت قریب به اتفاق اروپایی ها به دلیل شرایط سخت مالی مجبور شده اند در تصمیم گیری های مالی خود از میانبر استفاده کنند.

تورم افسارگسیخته منجر به “تصمیم گیری های پیچیده” در تقریبا همه بخش ها شده است، از جمله حذف یک وعده غذایی در هنگام گرسنگی.

در این مطالعه، تقریباً یک نفر از هر سه اروپایی گفت که هنگام گرسنگی یک وعده غذایی را حذف می کند – به ویژه در یونان و مولداوی.

از دیگر انتخاب‌هایی که در اروپا به مردم تحمیل می‌شود، می‌توان به روشن نکردن بخاری، وام نگرفتن و عدم مراجعه به درمان بیماری خود در مواجهه با افزایش هزینه‌ها اشاره کرد.

یک نظرسنجی توسط بنیاد جوزف راونتری (JRF) در ژوئن نشان داد که ۵.۷ میلیون خانوار کم درآمد در بریتانیا پول کافی برای غذا ندارند، که این بنیاد به عنوان “عادی وحشتناک جدید” توصیف کرد.

از میان افراد مورد بررسی، ۳۸ درصد گفتند که دیگر قادر به خوردن سه وعده غذایی منظم در روز نیستند، در حالی که تنها ۴۲ درصد گفتند که هرگز صبحانه، ناهار و شام را به دلایل مالی حذف نکردند.

جدی بودن وضعیت نیز در طیف وسیعی از پاسخ های والدین منعکس شد. برخی گفتند که مجبور بودند رژیم غذایی خود را برای تامین نیازهای فرزندانشان محدود کنند.

۲۱ درصد از والدین مورد بررسی گفتند که حداقل یک بار تجربه «نداشتن غذای کافی» برای تغذیه فرزندان خود را داشته اند.

اگرچه روند صعودی تورم به تدریج متوقف می شود، اما قیمت مواد غذایی و مواد اولیه هنوز کاهش نیافته است، بنابراین قدرت خرید مردم برای این مواد کاهش یافته است.

ارقام تورم اروپا در سال ۲۰۲۲ سه برابر شد و بالاترین نرخ رشد خود را ثبت کرد، زیرا قیمت مصرف کننده مسکن، آب، گاز و سایر هزینه ها در یک سال ۱۸ درصد افزایش یافت.

علاوه بر این که می گویند وضعیت مالی آنها وخیم است، بسیاری از اروپایی ها اذعان دارند که در میان تورم نسبت به آینده خود مطمئن نیستند.

بر اساس این مطالعه، ۶۲ درصد نگران افزایش قیمت مواد غذایی هستند، در حالی که هزینه های غیرمنتظره و قیمت گاز، ۵۹ درصد از جمعیت مورد بررسی را نگران کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا