ورزشی

4 بازیکن تیم ملی فوتبال زنان فلسطین، شهروندی اسرائیل را هم دارند/ اعتراض کمیته داوران اسرائیل به آیه عابد به خاطر نداشتن تاییدیه

این بازی در هشتمین دوره مسابقات فوتبال بانوان غرب آسیا به میزبانی شهر جده عربستان برگزار شد.

این افراد فلسطینی با تابعیت اسرائیل هستند. آنها در داخل اسرائیل زندگی می کنند. ۲۰ درصد از جمعیت ۱۰ میلیونی اسرائیل را شهروندان فلسطینی تشکیل می‌دهند که به «عرب‌های اسرائیلی» یا «۴۸ عرب» معروف هستند. اکثر آنها مسلمان و گروه کوچکی مسیحی هستند.

بسیاری از تیم های ورزشی فلسطین در سطح ملی و باشگاهی شامل ورزشکاران فلسطینی با تابعیت اسرائیلی هستند.

تیم ملی فوتبال بانوان فلسطین در دیدار مقابل عراق – قهرمانی غرب آسیا در جده عربستان سعودی

این روزنامه اسرائیلی نوشت: از جمله بازیکنانی که در پیروزی تیم فوتبال زنان فلسطین مقابل عراق شرکت کردند، «آیا عابد» داور منطقه ای و یکی از اعضای کمیته داوران اسرائیلی است که «مصوبه پیوستن به فلسطین را دریافت نکرد. انتظار می رود که او خواهد بود کمیته داوران اسرائیل باید تعلیق شود.

علاوه بر آی عابد، الین حوری، نادین الیاس و دیما الرمحی، سه بازیکن دیگر تیم ملی فوتبال بانوان فلسطین نیز تابعیت اسرائیلی دارند و برای تیم فلسطین مقابل عراق بازی کردند.

آی عابد که پیش از این به عنوان کمک داور در لیگ برتر اسرائیل فعالیت می کرد و اکنون داور منطقه ای است، در تیم ملی فوتبال فلسطین حضور داشت.

کمیته داوری اسرائیل با صدور بیانیه ای تایید کرد که آیه عابد اجازه بازی با تیم ملی فلسطین را ندارد.

در این بیانیه آمده است: او در زمان داوری مجوز بازی برای تیم ملی فلسطین را دریافت نکرد، آی عابد از فدراسیون اخطار رسمی دریافت می کند که دیگر عضو کمیته داوران اسرائیل نیست.

هشتمین دوره مسابقات فوتبال بانوان غرب آسیا در شهر جده عربستان سعودی در حال برگزاری است.

تیم فلسطین با سه امتیاز تفاضل گل نسبت به تیم برتر نپال در رده دوم گروه دوم قرار دارد. تیم سوریه سوم و تیم عراق در جایگاه چهارم قرار گرفتند.

این اولین بار نیست که ورزشکاران لیگ اسرائیل برای تیم ملی فلسطین بازی می کنند.

نوامبر گذشته عطا جابر کاپیتان سابق تیم ملی جوانان اسرائیل برای تیم ملی فلسطین مقابل لبنان بازی کرد.

پیش از آغاز این دیدار «در همبستگی با فلسطین» یک دقیقه سکوت برقرار شد. قبل از شروع مسابقه بازیکنان فلسطین به نشانه حمایت از غزه با چفیه به میدان رفتند.

پس از آن وزیر فرهنگ و ورزش اسرائیل (میکی زوهر) از وزیر کشور اسرائیل (موشه آربل) خواست تا تابعیت اسرائیلی این بازیکن را لغو کند.

1772739_837

شادی تیم ملی فوتبال بانوان پس از گلزنی به تیم ملی عراق – مسابقات قهرمانی غرب آسیا در جده عربستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا