ترندهای روز

4 تبهکار به بهانه آزاد کردن زندانیان از خیریه‌ها کلاهبرداری می‌کردند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

یکی از اعضای این باند فردی بود که به جرم سرقت خودرو در زندان به سر می برد و ۳ نفر دیگر این باند ۲ زن و یک مرد بودند که در بیرون از زندان اقدام به اجرای طرح کلاهبرداری می کردند. فردی که در زندان به سر می برد از طریق تلفن زندان به خیریه ها زنگ می زد و خود را مددکار معرفی می کرد.

وی مدعی شد برای زندانیان جرایم غیرعمد و مالی که در زندان به سر می برند کمتر از ۲۰ میلیون تومان پول جمع آوری می کند و از خیران برای آزادی این افراد کمک می خواهد. وی که پیش از این زندانیان جرایم مالی را شناسایی کرده بود، اسامی این افراد را در اختیار خیریه قرار داد و سپس همدستانش که خارج از زندان بودند با جعل مدارک لازم برای آزادی زندانیان مورد نظر به خیریه رفتند. جمع آوری پول

به گفته سرهنگ سعید راستی، رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی تهران، بررسی ها نشان می دهد اعضای این باند با حداقل ۱۰۰ موسسه خیریه تماس گرفته و از حداقل ۵ موسسه خیریه در تهران کلاهبرداری کرده اند. به گفته وی، آنها در چند مرحله تنها از یکی از موسسات خیریه به مبلغ ۳۳۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده بودند و برای ادامه این کار، اوراق آزادی زندانیان مورد نظر را جعل کردند تا نشان دهند این افراد پس از دریافت پول آزاد هستند. شده اند. تحقیقات از این باند ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا