ترندهای روز

4 نفر به جرم قتل یک نفر قصاص شدند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

این قتل ۱۰ سال پیش در یکی از محله های اصفهان رخ داد. مقتول جوانی ۲۲ ساله بود که با تعدادی از همشهریانش اختلاف داشت. به خاطر همین اختلافات چندین بار با هم دعوا کرده بودند تا اینکه آخرین بار ۴ نفر که با این جوان ۲۲ ساله اختلاف داشتند تصمیم گرفتند او را بکشند.

روز حادثه ۴ پسر جوان که می دانستند طعمه هایشان از کجا می گذرد در یک خودرو به انتظار او نشستند. وقتی پسر جوان را دیدند، یکی از آنها که پشت فرمان نشسته بود، پایش را روی گاز گذاشت و با سرعت زیاد به ماشین برخورد کرد. پسر جوان روی زمین افتاد اما این برخورد تنها باعث آسیب دیدگی او شد. در همین لحظه بود که ۴ جوان خشن مرحله دوم نقشه خود را اجرا کردند. هر چهار نفر با قمه در دست از ماشین پیاده شدند و به سمت او رفتند. همگی با قمه او را زدند و وقتی مطمئن شدند او را کشته اند از محل فرار کردند.

این جنایت در حالی رخ داد که چندین شاهد صحنه قتل را مشاهده کرده بودند و در این شرایط به سرعت هویت عاملان جنایت شناسایی و هر چهار نفر که بین ۲۰ تا ۲۳ سال سن داشتند دستگیر شدند. یکی از آنها درباره انگیزه خود از این جنایت گفت: مقتول مدام در محله مزاحم ما می شد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم او را بکشیم. با خودمان فکر می کردیم که اگر ۴ نفر این کار را انجام دهیم، هیچ کدام از ما تلافی نمی کنیم.

اعترافات ۴ متهم در شرایطی بود که مرتکب اشتباه بزرگی شده بودند، زیرا مدتی بعد هر چهار نفر به اتهام مشارکت در قتل عمد محاکمه شدند و پس از دریافت آخرین دفاعیات، دادگاه هر چهار نفر را تشخیص داد. متهمان شرکت در قتل را مجرم دانستند و همه آنها را به قصاص محکوم کردند. در رای دادگاه تاکید شده است که اولیای دم باید مابه التفاوت دیه محکومان را قبل از اجرای حکم پرداخت کنند. این تصمیم مدتی بعد در دیوان عالی کشور اتخاذ شد مهر تصویب شد و همه چیز برای اجرای حکم قصاص مهیا شد.

همه طرفین پرونده در یک محله زندگی می کردند و سال ها در کنار یکدیگر زندگی می کردند. به همین دلیل همگی همدیگر را خوب می شناختند. از این رو خانواده‌های محکومان میانجی‌هایی را نزد خانواده مقتول فرستادند تا با مشورت، رضایت آنان را جلب کنند. این تلاش ها ادامه داشت و از طرفی پدر و مادر در تامین مابه التفاوت پول دچار مشکل شدند. آنها برای اجرای حکم باید تمام بهای ۳ مرد مسلمان را به محکومین می پرداختند. در این شرایط بود که رسیدگی به این پرونده حدود ۱۰ سال طول کشید. چند روز پیش بالاخره اولیای دم توانستند پول مورد نیاز را دریافت کنند و پس از واریز این مبلغ به حساب دادگاه، تشریفات اجرای حکم انجام شد. این محکومان در حدود ۲۰ سالگی دستگیر و زندانی شدند و اکنون همگی حدود ۳۰ سال سن دارند. آنها باورشان نمی شد که قرار است انتقام قتلی را که با یکدیگر انجام داده اند بگیرند. صبح روز اجرای حکم برای آخرین بار از والدین طلب بخشش کردند اما موافقت نکردند و به این ترتیب با انتقام ۴ پسر جوان آخرین برگی که در این پرونده گذاشته شد گواهی فوت قاتلان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا