اخبار اقتصاد ایران

5 ترفند استفاده از آهنگ‌های دارای حق کپی رایت در اینستاگرام

چگونه می‌توانیم بدون نقض قوانین کپی رایت، موسیقی را به ویدیوهای خود اضافه کنیم؟

همه ما عاشق تولید محتوای سرگرم کننده و هیجان انگیز برای جذب مخاطب و افزایش فالوور هستیم و همیشه به دنبال راه هایی برای جذاب تر کردن پست های اینستاگرام خود هستیم. افزودن موسیقی به پس‌زمینه محتوا می‌تواند کیفیت ویدیوها را افزایش دهد و جلوه‌ای منحصربه‌فرد به آن‌ها ببخشد. با این حال، اینستاگرام مانند سایر شبکه های اجتماعی، قوانین سخت گیرانه ای برای کپی رایت دارد. پس چگونه می‌توانیم بدون نقض قوانین کپی رایت، موسیقی را به ویدیوهای خود اضافه کنیم؟

نگران نباشید، ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم چگونه با وجود الگوریتم جدید اینستاگرام و قوانین سختگیرانه آن، در سمت راست قانون بمانید و دیگر نگران حذف محتوای صفحه اینستاگرام خود و اتلاف وقت و انرژی خود نباشید. اما قبل از معرفی راهکارهایی برای استفاده از موسیقی در پست های اینستاگرام، بهتر است بدانید کپی رایت چیست که اینقدر دردسرساز شده است.

قانون کپی رایت چیست؟

کپی رایت یا نوعی حق چاپ مالکیت معنوی که حافظ حقوق صاحبان آثار ادبی، نمایشی، موسیقایی، تجسمی، معماری و غیره می باشد.بنابراین طبق این قانون، تنها پدیدآورندگان اصلی محصولات و هرکسی که مجوز دریافت آن را داشته باشد، حق تکثیر و استفاده از آن اثر را دارد.

اما احتمالاً از خود می‌پرسید: چگونه اینستاگرام می‌تواند موسیقی دارای حق چاپ را با وجود حجم بالای تولید محتوا تشخیص دهد؟

اینستاگرام چگونه موسیقی دارای حق چاپ را تشخیص می دهد؟

خوب، باید بدانید که اینستاگرام یکی است الگوریتم قدرتمند صدا را در ویدیوها تجزیه و تحلیل می کند و آن را با پایگاه داده وسیعی از آهنگ های دارای حق چاپ مقایسه می کند. هنگامی که صدای ویدیوی شما با اطلاعاتی که در اختیار دارد مطابقت داشته باشد، به طور خودکار محتوای شما را علامت گذاری می کند و با قوانین اینستاگرام مطابقت دارد. اما چه اتفاقی برای محتوای ما می افتد؟

وقتی اینستاگرام موسیقی دارای حق چاپ را شناسایی کند چه اتفاقی می افتد؟

اخیرا اینستاگرام قابلیتی را معرفی کرده است که در صورت استفاده از موسیقی دارای حق چاپ در محتوای خود و با استفاده از آن به کاربران اطلاع می دهد هشدار قرمز به شما می گوید: باید موسیقی خود را تغییر دهید. اگر از قوانین پیروی نکنید، معمولاً یکی از سه کار را انجام می دهد:

  • با این کار پست شما بی صدا می شود.
  • پست رو کاملا پاک میکنه
  • اگر Live را اجرا می کنید، آن را به پایان می رساند.

اما نگران نباشید! روش هایی برای استفاده از موزیک دارای حق چاپ در اینستاگرام وجود دارد که بعداً به شما خواهم گفت.

راه های استفاده از آهنگ دارای حق چاپ

با روش های زیر می توانید از آهنگ های مورد علاقه خود در محتوا استفاده کنید.

نام سازنده اثر و منبع آن را تگ کنید

همانطور که نمی خواهید کسی از محتوای شما بدون اجازه و ذکر منبع استفاده کند، سازندگان آثار هنری نیز به همان شیوه شما فکر می کنند. پس برای رعایت قوانین اخلاقی و کپی رایت، نام نویسنده اثر را در کپشن تگ کنید.

این باعث نقض حقوق تهیه کننده اثر موسیقی نخواهد شد. همچنین با ذکر نام صاحب اثر فرهنگ زیبایی را در شبکه های اجتماعی رواج خواهید داد. اما گاهی حتی با ذکر نام سازنده آهنگ، متاسفانه پست شما حذف می شود.

بنابراین در ادامه راه حل های دیگری را به شما آموزش می دهیم تا با خیال راحت از آهنگ های مورد علاقه خود بر روی ویدیوها و تصاویر خود استفاده کنید.

از آهنگ های بدون حق چاپ استفاده کنید

یکی از راه های استفاده از موسیقی در پست های اینستاگرام، استفاده از موسیقی بدون کپی رایت است. برای دسترسی به موسیقی بدون قانون کپی رایت، بسیاری از وب سایت ها و پلتفرم ها مانند صدای اپیدمی / جنگل صوتی / eproves.com و مجموعه صدای فیس بوک وجود دارد. با استفاده از سایت های دانلود آهنگ بدون کپی رایت شما به موسیقی در قالب ها و سبک های مختلف دسترسی خواهید داشت و می توانید آهنگ مناسب را برای پست خود انتخاب کنید.

تغییر موسیقی

گاهی اوقات تنها چیزی که نیاز دارید کمی است خلاقیت و نوآوری بنابراین بهتر است از روش های زیر برای تغییر آهنگ پست خود برای دور زدن ربات های اینستاگرام و حل مشکل کپی رایت استفاده کنید:

  • با استفاده از برنامه های ویرایش موسیقی، آهنگ را کم یا افزایش دهید تا ریتم آن تغییر کند.
  • موسیقی یا افکت دیگری را به پس‌زمینه آهنگ اصلی اضافه کنید و یک تنظیم جدید ایجاد کنید.
  • هر ۸ ثانیه موسیقی یک صدم ثانیه را از آن حذف کنید تا آهنگ فرمت اصلی خود را از دست بدهد.
  • به جای نسخه اصلی از ریمیکس و کاور موزیک استفاده کنید

در واقع، با دستکاری موسیقی اصلی، به طور بالقوه می توانید از حذف پست خود جلوگیری کنید. اما گاهی پیش می آمد که هوش مصنوعی اینستاگرام انجام تغییرات در آهنگ را قبول نمی کرد و پست را حذف می کرد، پس بهتر است خلاقیت را در اولویت آخر خود قرار دهید.

موسیقی را قطع کنید

موسیقی دارای حق چاپ به شما امکان می دهد تا حداکثر ۳۰ ثانیه از آن به صورت رایگان در پست خود استفاده کنید. بهتر است از این روش در استوری ها و حلقه های کوتاه استفاده کنید و با ایجاد محدودیت زمانی در پست خود از هر آهنگی که دوست دارید استفاده کنید.

با هوش مصنوعی آهنگ بسازید

اگر به موسیقی علاقه دارید، کمی وقت بگذارید و آهنگ های خود را با کمک ابزارهای هوش مصنوعی مانند AIVA، Amper music و Soundful و … بسازید و از استرس حذف پست های خود در اینستاگرام به دلیل قانون کپی رایت دوری کنید.

نتیجه

اکنون با چند روش مناسب برای استفاده قانونی از موسیقی دارای حق چاپ در اینستاگرام آشنا شده اید. با استفاده از روش هایی که ذکر کردیم، می توانید از آهنگ های مورد علاقه خود استفاده کنید و خطر حذف پست های خود را نداشته باشید. یاد آوردن همیشه ایمن بودن بهتر از متاسف بودن است. در نتیجه با خلاقیت و رعایت قوانین اینستاگرام، محتوای سرگرم کننده ایجاد کنید و با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

اگر می خواهید در مورد این ترفندهای اینستاگرام بیشتر بدانید و نکاتی را بدانید که معمولا کمتر گفته می شود، می توانید مقاله “ترفندهای اینستاگرامخواندن “

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا