اقتصاد جهان

50 هزار کسب و کار در بریتانیا در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، گزارش گروهی از اقتصاددانان بریتانیایی نشان داد که در پایان سال گذشته میلادی در بحبوحه «طوفان بدهی» که پس از افزایش مکرر نرخ سود بانکی به راه افتاد، تعداد شرکت هایی که در آستانه ورشکستگی بودند رشد کردند. بیش از یک چهارم افزایش یافته است.

آخرین گزارش با عنوان “هشدار قرمز” که توسط گروه Begbies Traynor منتشر شد، نشان داد که ۴۷۴۷۷ شرکت بریتانیایی در سه ماهه پایانی سال گذشته در بحران مالی قرار داشتند، زیرا بسیاری از مشاغل با تورم و هزینه های بالای وام دست و پنجه نرم می کردند. و مجبور شدند بجنگند.

این رقم در مقایسه با ۳۷۷۷۲ شرکتی که سطوح «بحرانی» را در سه ماه گذشته گزارش کرده بودند، ۲۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

این افزایش برای دومین دوره سه ماهه متوالی است که در آن درماندگی مالی شرکت ها ۲۵ درصد افزایش یافته است. پیش بینی می شود که درصد قابل توجهی از شرکت هایی که از این شرایط رنج می برند در سال آینده ورشکست شوند.

به گفته جولی پالمر، مدیرعامل شرکت مشاوره Bigbiz Trainer، افزایش نرخ بهره، تورم بالا و اعتماد ضعیف مصرف‌کننده در میان افزایش و “غیرقابل پیش‌بینی” هزینه‌های مواد خام، “طوفان کاملی” برای اقتصاد ایجاد کرده است. شرکت هایی را در بریتانیا تاسیس کرده است.

بانک مرکزی انگلیس هم اکنون با هدف مهار تورم افسارگسیخته در این کشور، نرخ بهره را از ۰.۱ درصد در پایان سال ۲۰۲۱ به ۵.۲۵ درصد فعلی افزایش داده است.

پالمر افزود: «صدها هزار کسب‌وکار در سراسر بریتانیا که در روزهای خوب گذشته با بدهی‌های بد زیر بار می‌رفتند، اکنون باید با فشار اضافی که این امر بر امور مالی آنها وارد می‌کند، دست و پنجه نرم کنند.»

وی ادامه داد: ده ها هزار کسب و کار بریتانیایی که باید به آینده خوشبین باشند، در سال جدید خود را با مشکل بقا خواهند یافت.

پالمر همچنین تاکید کرد که آشفتگی اقتصاد کلان “هر گوشه” اقتصاد بریتانیا را تحت تاثیر قرار داده است و بزرگترین نگرانی ها در بخش ساخت و ساز و دارایی است.

به گفته این شرکت مشاور، حدود ۳۰ درصد از شرکت های در بحران مالی را می توان به این بخش نسبت داد. به گفته کارشناسان، تمام ۲۲ صنعت مورد بررسی در سال گذشته یک “بحران” مالی را تجربه کردند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که تقریباً ۵۴۰۰۰۰ کسب‌وکار در بریتانیا در سه‌ماهه پایانی سال گذشته در مضیقه مالی «قابل توجه» بودند که ۱۲.۹ درصد نسبت به سه ماهه سوم افزایش داشت.

این شرکت هشدار داد که نرخ ورشکستگی در بریتانیا احتمالا در سال ۲۰۲۴ افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا