ورزشی

AFC درباره انتخاب داور کویتی جواب دهد/ ​برخی نقدها منصفانه و در جهت کمک به تیم ملی نبود/ ویدئو

امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا گفت: این حساس ترین بازی مرحله است. تلاش پنج بازی اخیر در این بازی کسب نتیجه است. بعد از بازی با ژاپن با بازیکنانی صحبت کردیم که در فصول قبل به این مرحله رسیده بودید، مهم این است که بازی قبلی را فراموش کنید و به بازی با قطر فکر کنید.

برخی انتقادات منصفانه و در جهت کمک به تیم ملی نبود

وی در ادامه یادآور شد: قطر در دوره قبل قهرمان شده و شرایط میزبانی را دارد. خوشبختانه بازیکنان ما شرایط حساس و مهم بازی را درک کردند و من در تمرین دیروز احساس کردم که می خواهند از فعل خواستن استفاده کنند که در بازی با ژاپن و در دیدارهای قبلی این کار را انجام دادند. در مسابقات قبلی انتقادات زیادی شد اما به آن دوستان می گویم اگر بد بازی کنید با مسابقه ای که موقعیت های زیادی خلق می کنید و از آنها استفاده نمی کنید متفاوت است. آن انتقادات منصفانه نبود و انتقاداتی نبود که به تیم ملی کمک کند. گاهی اوقات بد بازی می کنید و ساختار دفاعی ضعیفی دارید که قبول داریم اما در بازی های گذشته از هر نظر تیم برتری بودیم.

مطمئنیم کسانی که بازی می کنند بهترین عملکرد خود را خواهند داشت

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به دیدار تیمش مقابل ژاپن یادآور شد: در این بازی تا به گل نخوردیم به ژاپن فرصت ندادیم، شاید یکی دو موقعیت داشتیم. در برنامه ای که قصد داشتیم هافبک های ژاپنی را از بازی خارج کنیم موفق بودیم و به این تیم فرصت ندادیم. گلی که زدیم چنین موقعیتی نبود. قطر تیم خوبی است که سرمایه گذاری زیادی کرده است. بازیکنان ما این شرایط بحرانی را درک کرده اند. با توجه به فشار پیش بازی و نزدیک بودن بازی ها تغییراتی خواهیم داشت و قطعاتی که بازی می کنند مطمئنا بهترین عملکرد خود را خواهند داشت.

ما در برنامه ریزی خیلی ضرر کردیم، VAR هم به ما لطف نداشت

قالنویی در پاسخ به انتخاب یک داور کویتی برای قضاوت بازی ایران و قطر و اختصاص تنها چهار درصد از بلیت های بازی به تماشاگران ایرانی، گفت: AFC باید به بخشی از سوال شما پاسخ دهد. ما در برنامه ریزی خیلی از دست دادیم و کمتر از ۷۲ ساعت فرصت داشتیم تا با ژاپن دیدار کنیم. VAR در تصمیمات داوری به ما لطف نداشت و داور خودش می توانست در یک صحنه تصاویر را ببیند. باید از مسئولان AFC بپرسید که چرا داور کویتی را برای بازی با قطر انتخاب کردند. آنچه از فوتبال آسیا انتظار می رود عدالت است. فوتبال شعاری به نام بازی جوانمردانه در همه ابعاد دارد و امیدوارم این کار انجام شود. باید از AFC بپرسید که چرا اینطور برنامه ریزی کردند. من نمی خواهم وارد بحث داوری شوم.

وی در خصوص برتری تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل قطر در تورنمنت چهارجانبه اردن و همچنین بالا رفتن سطح توقع مردم ایران از تیم ملی گفت: در دو قسمت به سوال شما پاسخ می دهم. خیلی ها از تورنمنت اردن انتقاد کردند و حتی برخی گفتند اگر دور هم جمع می شدیم در این تورنمنت اول می شدیم! از همین تورنمنت سه تیم در نیمه نهایی جام ملت ها حضور دارند که نشان می دهد مسابقات اردن از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به تیم ملی کمک کرده است. او مربی بزرگی بود که می گفت برخی بازی ها برای بازیکنان است نه کادر فنی. شرایط حساسی که گفتید را به بازیکنان گفتم. بعد از بازی با ژاپن بازیکنان را در رختکن جمع کردم و گفتم بازی با ژاپن تمام شده و از این به بعد باید به فکر بازی با قطر باشیم. قطر با تغییراتی که انجام داده به این مرحله رسیده و نشان می دهد تیم شایسته ای است. بنابراین بازی با قطر در تورنمنت اردن و دیدار با ژاپن فراموش شده و به آمار اضافه شده است.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا