فناوری

ChatGPT بالاخره می‌تواند استفاده از خط تیره‌های بلند را کنار بگذارد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

دیجیاتو: مدیر عامل OpenAI اعلام کرد که مشکل تکرار مداوم em dash در ChatGPT بالاخره حل شده است.

بر اساس گزارش‌ها، این علامت نگارشی که اخیراً به‌عنوان شاخصی برای متن تولید شده توسط هوش مصنوعی شناخته شده است، به طور گسترده در همه انواع محتوا مشاهده شده است. از مقالات دانشگاهی و ایمیل‌ها گرفته تا نظرات کاربران، مکالمات خدمات مشتری، پست‌های لینکدین، انجمن‌های آنلاین و حتی در تبلیغات.

تکرار مکرر خط تیره های طولانی باعث شده است که برخی از نویسندگان آنها را متهم کنند که از ChatGPT برای آسان کردن کار خود استفاده می کنند، در حالی که گروهی دیگر معتقد بودند که این علامت بخشی طبیعی از سبک نوشتن آنها قبل از ظهور مدل های زبان بزرگ (LLM) بوده و هیچ ارتباطی با هوش مصنوعی ندارد.

مشکل اصلی این بود که ChatGPT نمی‌توانست به‌طور پیش‌فرض از خط تیره طولانی اجتناب کند، که منجر به شکل‌گیری عبارت «ChatGPT Hyphen» و استفاده از آن در متون به عنوان یک ویژگی ناخوشایند شد، حتی اگر وجود آن معیاری قطعی برای شناسایی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی نباشد. این مشکل مدت‌هاست که OpenAI را آزار می‌دهد، زیرا کاربران حتی با درخواست مستقیم ChatGPT برای استفاده نکردن از توکن، نتوانسته‌اند از آن اجتناب کنند.

مشکل خط فاصله را در ChatGPT برطرف کنید

اکنون سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI اعلام کرده است که بالاخره این مشکل برطرف شده است. او در پستی در شبکه اجتماعی X نوشت که اگر کاربران در دستورالعمل‌های سفارشی خود مشخص کنند که نمی‌خواهند em dash استفاده شود، ChatGPT در نهایت مطابق انتظار عمل خواهد کرد. او این تغییر را یک “پیروزی کوچک اما رضایت بخش” توصیف کرد.

OpenAI همچنین در پلتفرم Threads توضیح داده است که با اجرای این تنظیمات از طریق سفارشی‌سازی دستور، ChatGPT بهتر می‌تواند از استفاده از خط تیره اجتناب کند. این تغییر به معنای حذف کامل خط تیره به صورت پیش فرض نیست، بلکه کاربران اکنون کنترل بیشتری بر تعداد و دفعات استفاده از این نماد دارند. این تغییر تجربه کاربری استفاده از هوش مصنوعی را بهبود می بخشد و به کاربران اجازه می دهد تا سبک نوشتاری را با دقت بیشتری مدیریت کنند و از تکرار ناخواسته علائم جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا