«Halo: Campaign Evolved» هنوز معرفی نشده، جنجالها آغاز شده است

Halo: Campaign Evolved به تازگی برای انتشار در سال ۲۰۲۶ اعلام شده است، اما بحث از قبل شروع شده است. این بازی قرار است یک بازسازی Unreal Engine 5 از بازی کلاسیک Xbox 2001 Halo: Combat Evolved باشد و تریلر به تنهایی کافی بود تا همه بحث های قدیمی Unreal Engine 5 را دوباره روشن کند.
به گزارش افق میهن و به نقل از creativebloq; استودیوی Halo و Xbox Game Studios اعلام کرده اند که کمپین بازی اصلی با گرافیک بازسازی شده با وضوح 4K، کات سین های جدید با استفاده از فناوری motion capture و سه ماموریت معرفی جدید به طور کامل بازسازی خواهد شد.
نکته جدید دیگر این است که این بازی علاوه بر ایکس باکس و رایانه شخصی، برای پلی استیشن ۵ نیز منتشر خواهد شد. همچنین حداکثر چهار بازیکن بدون در نظر گرفتن پلتفرم خود می توانند به صورت مشترک بازی کنند.
با این حال، برخی از طرفداران نسخه اصلی از مشاهده استفاده مجدد از مدل های Halo: Infinite ناامید شده اند و حتی گروه بزرگتری از کاربران نگران استفاده از موتور Unreal Engine هستند.
یکی از کاربران در پاسخ به این تریلر نوشت:
“آنقدر افکت ها و انفجارها روی صفحه وجود دارد که هیچ محدودیتی وجود ندارد، کاملاً اغراق آمیز است. انگار سازندگان فقط گفته اند “بیایید ببینیم Unreal چه اثراتی دارد” و سپس هر چیزی را که پیدا کردند در بازی قرار دهند!”
کاربر دیگری نیز نوشت:
“من به یاد آن ویدیوهای کلیک طعمه ای افتادم که می گویند، “اگر این بازی با Unreal ساخته شده باشد، این همان چیزی است که …”
در شبکه X (توئیتر سابق)، شخصی ویدیویی از مقایسه رو در رو بین Halo: Combat Evolved و Halo: Campaign Evolved (ریمستر شده) منتشر کرد و این مقایسه بلافاصله بحث گسترده ای را در مورد اینکه آیا نسخه بازسازی شده واقعاً بهتر به نظر می رسد یا خیر، منتشر کرد. برخی از کاربران جلوه های آب و نور را در تریلر جدید تحسین کرده اند، اما برخی دیگر می گویند که گرافیک بازی جدید فاقد روح، حس و حال و هوای منحصر به فرد نسخه اصلی است و بیش از حد مصنوعی و بی چهره به نظر می رسد.
برخی نیز از عدم توجه به جزئیات انتقاد کرده اند، مانند این که پلیکان در بازی جدید به جای چرخش طبیعی و استفاده از فلپ و کنترل پرواز، مانند یک ماشین می چرخد. یکی از کاربران طعنه زد:
“آیا وسایل پرنده در بازی ۲۴ سال پیش نباید واقع بینانه تر حرکت کند؟”
کاربر دیگری نوشت:
“نمونه ای عالی از کارهایی که نباید با Unreal Engine 5 انجام داد! “گرافیک های پلاستیکی، براق، سطحی و بی روح از یک استودیو AAA.”
در ویدیوی Roundtable Reveal که اخیراً منتشر شده است، گرگ هرمان (کارگردان بازی) و مکس شلاگر (مدیر خلاق) در مورد اینکه چرا بازی پس از ریمستر ۲۰۱۱ بازسازی شد صحبت می کنند.
سال گذشته، Unreal Engine 5 از نظر فروش بازی از Unity پیشی گرفت (البته از نظر تعداد بازی های ساخته شده هنوز نه) و چندین استودیو بزرگ موتورهای اختصاصی خود را کنار گذاشته و به Unreal روی آوردند.
این موتور مخصوصاً برای ساخت بازی های سه بعدی با گرافیک واقعی محبوب است، اما همچنان مشکلات عملکردی دارد. با توجه به نیازهای سخت افزاری بالا، بازی های ساخته شده با UE5 حتی برای سیستم های قدرتمند نیز سنگین هستند و معمولاً در هنگام کامپایل کردن سایه بان ها با تاخیر و پرش فریم مواجه می شوند. مدیرعامل اپیک، توسعه دهندگان بازی را مقصر این مشکلات می داند و می گوید که بازی های خود را بهینه نمی کنند. برخی از بازی ها مانند Clair Obscur: Expedition 33 البته عملکرد بهتری دارند و کمتر از این مشکل رنج می برند.
تاریخ دقیق انتشار Halo: Campaign Evolved هنوز اعلام نشده است، اما اکنون می توان آن را در Steam، Xbox.com و وب سایت پلی استیشن “مورد علاقه” قرار داد.










