ترندهای روز

IM L6 معرفی شد؛ نخستین خودروی برقی جهان با باتری حالت جامد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

شرکت چینی IM Motors که زیرمجموعه گروه سایک است در روزهای اخیر از مدل IM L6 رونمایی کرده است. این خودروی چینی اولین خودروی الکتریکی است که باتری حالت جامد دارد. به گفته بسیاری از کارشناسان، باتری های حالت جامد کلید اصلی حل مشکل برد و تحرک خودروهای الکتریکی هستند.

قیمت IM L6 با تبدیل به نرخ ارز بین المللی ۳۶۳۰۰ پوند (سه میلیارد تومان) است. برد این خودرو ۶۲۱ مایل (۱۰۰۰ کیلومتر) است. شارژر فوق سریع ۴۰۰ کیلوواتی وظیفه شارژ باتری این خودرو را بر عهده دارد. این سدان برای رعایت اصول آیرودینامیک و داشتن مصرف بهینه انرژی از خطوط باریکی در طراحی استفاده می کند. با این حال استفاده از باتری حالت جامد در این خودرو بزرگترین نقطه تمایز آن نسبت به سایر خودروهای برقی است.

انواع IM L6 و قیمت آنها

باتری حالت جامد نصب شده بر روی IM L6 130 کیلووات ظرفیت دارد و بردی در حدود هزار کیلومتر را برای خودرو فراهم می کند. تعداد برد خودرو بر اساس چرخه جذب CLTC محاسبه می شود که چرخه ایران تحلیلی برای خودروهای چینی است. CLTC سختگیرانه تر از چرخه WLTP است که برای محاسبه برد خودروهای اروپایی و آمریکایی استفاده می شود. البته برای دوربرد IM L6 باید مبلغ قابل توجهی برای خرید خودرو پرداخت کنید.

IM Motors مدل IM L6 را در سه نوع به بازار عرضه خواهد کرد. تریم اول نسخه استاندارد این خودرو به نام مکس است و قیمت آن ۲۳۰۰۰۰ یوان است. پس از آن، تریم میانی با کارایی بالا (High Performance) وجود دارد که قیمت آن ۲۹۹۹۰۰ یوان خواهد بود. در نهایت به تریم لایت یر مکس می رسیم که بالاترین مدل این خودرو است و برای خرید آن باید ۳۳۰ هزار یوان هزینه کنید.

باتری حالت جامد در مدل استاندارد خودرو نصب شده است و دو تریم میانی و فول آپشن به باتری حالت جامد مجهز خواهند شد. IM L6 اکنون در دو نوع تک موتوره (با خروجی های ۲۹۳، ۳۳۷ و ۴۰۸ اسب بخار) و انواع چهار چرخ متحرک با مجموع قدرت ۷۸۷ اسب بخار برای پیش خرید در دسترس است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا