فناوری

RIT؛ ارائه‌دهنده خدمات در حوزه اختراعات و نوآوری

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

RIT (Research Innovation Teams) که در زمینه اختراعات و نوآوری به عنوان یک مدل چندکارکردی خدمات ارائه می کند، فعالیت رسمی خود را از سال ۱۴۰۲ آغاز کرده است.

در این گروه تیم های مختلف با تخصص های مختلف از جمله مهندسی، حقوقی، بازاریابی و تحقیق و توسعه به طور همزمان و هماهنگ برای پیشبرد پروژه های نوآورانه همکاری می کنند.

مجموعهRIT فرآیندهایی مانند تحلیل و طراحی مفهومی، تولید نمونه اولیه و MVP، تولید نیمه صنعتی و صنعتی، ثبت اختراع، تدوین استراتژی های بازار و مشاوره حقوقی را به صورت یکپارچه با استفاده از فناوری های پیشرفته ارائه می دهد. این مدل باعث تسریع روند توسعه، افزایش هماهنگی و کاهش هزینه ها می شود و موفقیت های چشمگیری را در زمینه نوآوری به همراه داشته است.

این گروه که از سال ۲۰۲۳ به عنوان بخش فنی فدراسیون بین المللی مخترعان (IFIA) معرفی شده است، در حال حاضر در ۴ کشور سوئیس، کانادا، امارات و ایران فعالیت می کند.

دستاوردهای مجموعه RIT

۱۲۸۰ دانشجو به صورت مستقیم از خدمات آموزشی مجتمع RIT و ۹۲۰ دانشجو موفق به دریافت مدرک INV این مجتمع شده اند. (گواهینامه INV یک گواهی عضویت برای مخترعان واجد شرایط است که توسط فدراسیون بین المللی انجمن های مخترعان (IFIA) اعطا می شود.

۴۵ نفر از علاقمندان به حوزه نوآوری و اختراع با استفاده از خدمات مجموعه RIT گواهینامه آکادمی IFIA را دریافت کردند. ۷۶۰ نفر از فعالان این حوزه از طریق گروه RIT در مسابقه اعضای فدراسیون بین المللی مخترعین شرکت کرده اند. ضمناً این مجموعه امکان شرکت ۱۱۰ نفر از فعالان حوزه نوآوری را در سایر مسابقات مرتبط فراهم کرده است.

از دیگر دستاوردها و افتخارات مجموعه RIT، ۵۱ عنوان کتاب چاپ و در حال چاپ و ۵۷ مقاله علمی منتشر شده و در حال انتشار است.

RIT; ارائه دهنده خدمات در زمینه اختراعات و نوآوری

خدمات جمع آوری RIT به فعالان عرصه نوآوری و اختراعات

خدمات این مجموعه گستره وسیعی از نیازهای علاقه مندان و فعالان عرصه نوآوری و اختراعات را پوشش می دهد. فعالان این عرصه می توانند با مجموعه RIT مسیر نوآوری را از ابتدا تا انتها طی کنند.

خدمات RIT شامل موارد زیر است:

ثبت اختراعات داخلی و بین المللی

آمادگی و شرکت در مسابقات داخلی و بین المللی

طراحی و توسعه نمونه اولیه

اخذ گواهینامه ها و گواهی های بین المللی و داخلی از جمله اخذ استاندارد IFIA Innovation Standard-IIS

مشاوره بازار و تجاری سازی

توسعه اپلیکیشن، سایت و پلتفرم

آموزش در زمینه نوآوری و اختراعات

خدمات بین المللی در زمینه نوآوری و اختراع

موتور هوش مصنوعی RIT

از دیگر خدمات مجموعه RIT می توان به موتور هوش مصنوعی RIT اشاره کرد که به عنوان دستیار در زمینه اختراع و نوآوری در اردیبهشت ۱۴۰۳ رونمایی شد. این موتور هوش مصنوعی فرآیند ایده پردازی را به منظور ثبت، توسعه و اجرای اختراع تسهیل می کند.

ماموریت این پلتفرم ایجاد فرصت های آموزشی و مشارکتی برای افرادی است که به دنبال ارتقای دانش و مهارت های خود در زمینه اختراعات هستند. همچنین این پلتفرم سعی دارد با ارائه منابع بر اساس اجماع API های مختلف و ابزارهای تحلیلی، فرآیند ایده پردازی و بهبود اختراعات را تسهیل کند تا افراد بتوانند پتانسیل خلاقیت خود را به حداکثر برسانند و ارزش های جدیدی را در جامعه خلق کنند.

کشف ایده، ارزیابی ایده، تولید پیش نویس اختراعات، اجرای ایده از جمله خدمات این موتور هوش مصنوعی است. از مزایای موتور RIT AI می توان به ارائه پشتیبانی جامع، کاربر پسند بودن، راهنمایی حرفه ای، جمع آوری تخصصی داده ها، پیش پردازش داده ها، امکان تست و ارزیابی داده ها اشاره کرد.

فعالیت ها و برنامه های آموزشی RIT

گروه RIT در راستای اهداف خود فعالیت های مختلفی را برای توانمندسازی علاقه مندان و فعالان عرصه نوآوری و اختراع انجام می دهد. برگزاری دوره آموزشی Innovation Masterclass در سال ۱۴۰۲ بخشی از این فعالیت بود. در این دوره که به صورت آنلاین برگزار شد علاقه مندان به حوزه نوآوری و اختراعات از ۲۴ کشور جهان حضور داشتند و از محتوای این دوره که به صورت همزمان به سه زبان انگلیسی، فارسی و ترکی ارائه شده بود استفاده کردند.

برگزاری دوره مشترک با بیمارستان رسول اکرم (ص) در زمینه اختراعات، امضای بیش از ۶ قرارداد همکاری با کارگاه های فنی و مراکز علمی و دانشگاهی، برگزاری دوره های فنی و برگزاری دوره InnovAi به عنوان اولین دوره در زمینه اختراعات با کمک هوش مصنوعی از جمله فعالیت های RIT تاکنون است. .

از برنامه های پیشرفته RIT می توان به رونمایی از نسخه حرفه ای RIT Engine و برگزاری دومین دوره InnovAi اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا