اخبار بورس

UBS درباره میزان کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در این دوره ابهام زیادی می‌بیند

بر اساس آخرین اعلامیه شرکت خدمات بانکی و مالی سوئیس UBS؛

داده های اقتصادی اخیر، به ویژه کاهش رشد اشتغال، کاهش قیمت مداوم و کم اهمیت جلوه دادن احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، خطرات اقتصاد کلان را در ماه می کاهش داد و اعتماد سرمایه گذاران را به یک فرود نرم برگرداند.

چیزی را گزارش کنید اخبار بورس به گزارش Investing، استراتژیست های UBS می گویند که عدم قطعیت زیادی در مورد میزان کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در دوره فعلی وجود دارد. توافق بین سرمایه گذاران به سمت فرود نرم متمایل است، اما ابهامات زیادی در مورد اقدامات آتی فدرال رزرو، به ویژه در سال ۲۰۱۸ وجود دارد. ۲۰۲۵. وجود دارد.

دیدگاه‌های سرمایه‌گذاران در مورد چشم‌انداز اقتصادی همسو هستند و به کاهش نوسانات در بازارها کمک می‌کنند. شاخص VIX که نوسانات S&P 500 را اندازه گیری می کند و شاخص MOVE که نوسانات بازار اوراق قرضه را اندازه گیری می کند، در اواخر ماه مه از زمان شروع افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در مارس ۲۰۲۲ به پایین ترین سطح خود رسیدند.

استراتژیست های UBS نوشتند: اینها قطعاً معیارهای ناقصی از همگرایی انتظارات سرمایه گذاران هستند. و می توان استدلال کرد که نوسانات کم نشان دهنده رضایت سرمایه گذاران به جای همگرایی در تصویر کلان اقتصادی است.

داده های اقتصادی اخیر، به ویژه کاهش رشد اشتغال، کاهش قیمت مداوم و کم اهمیت جلوه دادن احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، خطرات اقتصاد کلان را در ماه می کاهش داد و اعتماد سرمایه گذاران را به یک فرود نرم برگرداند.

یکی از عوامل کلیدی که باعث این همگرایی دیدگاه ها می شود، کاهش مسیر نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری و همچنین نرخ بهره سایر بانک های مرکزی بزرگ است. در حال حاضر، بازار انتظار دارد تا پایان سال حدود ۱.۵ کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو انجام شود.

استراتژیست ها خاطرنشان کردند: “تعداد کاهش ها احتمالاً بیش از دو نخواهد بود و کمترین مقدار صفر است که حاکی از یک دامنه کوچک است.”

آنها افزودند: «اگر نرخ‌های بهره تقریباً ثابت بماند، نوسان نرخ بهره باید کاهش یابد، که این امر باعث کاهش نوسان در سایر طبقات دارایی می‌شود.»

در تابستان امسال، UBS می‌گوید تمرکز به سال ۲۰۲۵ تغییر خواهد کرد، جایی که دامنه نتایج اقتصادی احتمالی گسترده‌تر از امسال است.

UBS گفت: “به ویژه، عدم اطمینان در مورد میزان واقعی محدودیت های سیاست پولی فعلی فدرال رزرو به این معنی است که عدم اطمینان قابل توجهی در مورد اینکه فدرال رزرو تا چه حد نرخ بهره را در این مدت کاهش خواهد داد وجود دارد.” در نتیجه، آرامش بازار در تابستان امسال ممکن است با اختلاف نظر بر سر اقدامات فدرال رزرو در تابستان ۲۰۲۵ خدشه دار شود.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا