بانک و بیمه

افزایش ۲ میلیون نفری بیمه‌شدگان جدید تامین اجتماعی

به گزارش ایران تحلیل، مهدی شکوری روز یکشنبه توسعه حمایت از تامین اجتماعی در بین اقشار مختلف مردم را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: علاوه بر گسترش چتر حمایتی تامین اجتماعی، شناسایی بیمه شدگان جدید مردم نیز موجب تقویت منابع سازمان و کاهش بخشی از چالش عدم تعادل منابع و هزینه ها در این صندوق بازنشستگی خواهند شد.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در گزارشی از عملکرد این سازمان در دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: در این مدت ۷ گروه جدید از افراد فاقد بیمه در قالب تفاهم نامه تحت پوشش این سازمان قرار گرفتند. بیمه و همچنین با تأسیس هفت هزار و ۷۰۹ شرکت بیمه. قالیبافان و صنعتگران واجد شرایط این گروه جایگزین افرادی شدند که به دلایل مختلف از جمله اشتغال به مشاغل دیگر از گروه بیمه خارج شده بودند.

وی ادامه داد: بنیان و مشروعیت اجتماعی دولت ها در گرو اجرای مقوله عدالت اجتماعی است که در اسناد و قوانین کشور به عنوان یکی از اهداف اولیه جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است.

شکوری با بیان اینکه در سال های پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، تحقق آرمان عدالت اجتماعی با وضوح بیشتری در حوزه تامین اجتماعی بیان شد، یادآور شد: اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اولین راهبرد کلان بود. در حوزه تامین اجتماعی در واقع برخورداری از کمک به آحاد جامعه در زمینه های بازنشستگی، از کارافتادگی، فوت، درمان و سایر کمک های اجتماعی در اصل ۲۹ قانون اساسی آمده و در سیاست کلی تامین اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری مجددا مورد تاکید قرار گرفته است. نشان دهنده اهمیت و تعهد نظام مقدس جمهوری اسلامی در توسعه پوشش های بیمه ای است. بیمه اجتماعی است.

۷۳ درصد پوشش تامین اجتماعی
مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: طی چهار دهه گذشته با توجه به فعالیت ها و اقدامات گسترده شاهد توسعه کمی و کیفی پوشش و خدمات بیمه ای بیمه شدگان و همچنین پوشش تامین اجتماعی بوده ایم. سهم جمعیت کشور در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی بسیار کم بود و حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد جمعیت بود، امروز حدود ۷۳ درصد است.

شکوری با اشاره به اینکه اکنون سازمان بیمه‌های اجتماعی به حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد پوشش بیمه‌های اجتماعی در کشور رسیده است، گفت: در دولت سیزدهم مردم موضوع افزایش پوشش بیمه‌ای در دو و نیم گذشته به‌طور جدی پیگیری شده است. سال‌هاست که این امر وجود داشته است. رشد و توسعه کمی و کیفی پوشش بیمه‌ای با هدف شناسایی افراد و گروه‌های فاقد بیمه و طراحی و تدوین برنامه‌ها و فرم‌های جدید بیمه‌ای برای جذب افراد، به عنوان یکی از مهم‌ترین موارد دنبال می‌شود. برنامه های تحول این سازمان

وی ادامه داد: در دهه های اخیر با وجود توسعه چتر بیمه ای برای آحاد جامعه، همچنان اقشاری ​​از جامعه بدون پوشش تامین اجتماعی هستند که باید با کمک دولت و سازمان تامین اجتماعی این افراد شناسایی و تحت پوشش قرار گیرند. .

این مقام سازمان تامین اجتماعی افزایش تعهدات و عدم تطابق منابع و هزینه ها را یکی از چالش های این سازمان در ابتدای دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: این سازمان بیش از ۵۳ درصد بیمه خود را مستمری بگیران تامین می کند. و مسئولیت ۱۶ میلیون نفر بیمه شده را بر عهده دارد.

افزایش ۲ میلیون نفری بیمه شدگان جدید تامین اجتماعی
ادامه مطلب

گروه هدف بیمه اجتماعی کارکنان مشاغل صنایع دستی و شرکت های اینترنتی هستند
عدم آگاهی یا کسب و کارهای نوظهور؛ چرا پنج میلیون کارگر بیمه نیستند؟
مقررات بیمه اختیاری اتباع خارجی اعلام شد
این افزایش در سال جاری ۷۰۰ هزار نفر مشمول بیمه تامین اجتماعی است
شرایط دریافت “کمک ترحیم” تامین اجتماعی اعلام شد

حفظ سطوح قابل قبول پشتیبانی و ایجاد منابع جدید و پایدار

شکوری گفت: یکی از اقدامات مهم این سازمان در دولت سیزدهم حفظ ضریب حمایتی در سطح قابل قبول و ایجاد منابع جدید و پایدار برای کمک به سازمان برای رفع چالش عدم تطابق منابع و هزینه ها بود. پوشش بیمه ای توسعه می یابد

وی افزود: در این زمینه سازمان به گسترش چتر بیمه ای در همه ابعاد و علاوه بر آن به گسترش فعالیت های بازرسی در زمینه کارگاه های کشفی توجه کرد که منجر به جذب بیمه شدگان جدید در بیمه اجباری همچنین طرح جامع بیمه خانواده ایرانیان به منظور تسهیل در پوشش بیمه ای برای گروه هایی مانند زنان خانه دار و دانشجویان طراحی و اجرا شد.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: با طراحی و اجرای طرح جامع بیمه خانواده ایران در سال ۱۴۰۱ حدود یک میلیون بیمه شده جدید به تعداد افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی اضافه شد. زنان خانه دار، دانشجویان و مشاغل آزاد. هدف ما جذب یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سال جاری است که تا پایان آذرماه حدود ۷۴۰ هزار نفر بیمه شده جدید جذب شدند.

وی افزود: مجموع از ۱۴۰۰ تا آذر امسال بیش از ۲ میلیون قرارداد جدید با پرداخت حق بیمه در قالب بیمه زنان خانه دار، دانشجویی و مشاغل آزاد در قالب این طرح منعقد شده است و افزایش چشمگیر تعداد بیمه شدگان جدید کمک شایانی به رفع این چالش کرده است. عدم تعادل منابع و مصارف مدیریت شود

وی با اشاره به اینکه راهبرد افزایش تعداد بیمه شدگان و گسترش پوشش بیمه ای با جدیت بیشتر در آینده و با هدف تعمیم پوشش بیمه ای به تمامی افراد فاقد بیمه در دستور کار سازمان بیمه اجتماعی قرار دارد، گفت: در قانون جدید در دوره اداری سازمان تامین اجتماعی علاوه بر بیمه های اجتماعی با شمول خانواده، اقدامات بسیار مهم دیگری در زمینه افزایش تعداد بیمه شدگان در ابعاد مختلف انجام شد.

شکوری بیان کرد: در این زمینه با بازنگری در آیین نامه پوشش بیمه کارفرمایان این امکان فراهم شده است تا بخش مهمی از جامعه کارفرمایان قانونی با انتخاب حقوق درخواستی و همچنین خواسته خود و پرداخت از مزایای قانونی پوشش بیمه ای برخوردار شوند. بر این اساس حق بیمه

به گفته وی بیمه ورزشکاران، مربیان ورزشی و فعالان ورزشی و همچنین کارگران میادین و غرفه های میوه و تره بار در نظر گرفته شده است و در مجموع بیش از ۳۲ گروه تحت پوشش بیمه های توافق شده قرار دارند که از این تعداد توافق با ۷ گروه در دو سال گذشته انجام شد. اونجا بود

شکوری گفت: با توجه به توافق با صندوق اعتباری هنر، اخیرا امکان پیوستن هنرمندان، خبرنگاران و نویسندگان به حلقه پرداخت کنندگان تامین اجتماعی در قالب بیمه توافقی فراهم شد. بیمه مورد توافق در واقع بر اساس برنامه و سازوکار تعیین شده ای است که به هنرمندان شرکت کننده این حق را می دهد که برای بهره مندی از مزایای بهتر و جامع تر، دستمزد بالاتری را انتخاب کنند.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی افزود: توسعه پوشش بیمه ای بنگاه های مجازی و بیمه کارگران پلت فرم این حوزه به طور جدی در دستور کار تامین اجتماعی قرار دارد.

به گفته وی، در این راستا با اداره کل روابط صنعتی ذیربط وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی، معتمدین اصناف، همکاران معاونت حقوقی تامین اجتماعی و سایر ادارات مرتبط، جلسات و گفتگوهای مشترکی انجام شد. و نحوه دفع کارکنان این گونه کارگاه ها متقاعد و تشویق به استفاده از پوشش بیمه ای در ادامه می آید.

شکوری خاطرنشان کرد: خوشبختانه ظرفیت های قانونی خوبی در این زمینه وجود دارد و از این طریق در تلاش هستیم سازوکاری برای توسعه پوشش بیمه ای کارگران مورد نظر ایجاد کنیم.

این مسئول سازمان تامین اجتماعی گفت: علاوه بر رشد تعداد بیمه شدگان، ارتقای کیفیت خدمات به جامعه بیمه شده همواره در دستور کار بوده است. در حوزه حمایت حقوقی در حوزه بیمه بیکاری نیز در ۹ ماهه امسال در مجموع حدود ۱۰ میلیارد تومان به حدود ۱۷۰ هزار نفر پرداخت شده است که هر ماه معادل ۱۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه است.

وی ادامه داد: همچنین در سال جاری افزایش ۵۰ درصدی تعرفه وسایل کمک پزشکی از قبیل سمعک، عینک، لنزهای تماسی، دندان مصنوعی و سایر اقلام صورت گرفته است. در این حوزه از ۱۴۰۰ تا ۹ ماه سال جاری مبلغ یک میلیارد تومان غرامت به بیمه شدگان پرداخت شد. در این مدت بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به عنوان غرامت دستمزد به بیمه شدگان و همچنین ۱۴۰۰ میلیارد تومان یارانه ازدواج به عنوان هدیه تامین اجتماعی پرداخت شد. در حوزه کمک های کفن و دفن و تدفین نیز در مدت مذکور بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان به خانواده های متوفیان بیمه شده است.

شکوری در خصوص اقدامات انجام شده در اجرای قانون جمعیت جوانان در حوزه بیمه گفت: در سال های اخیر بدون توجه به عدم تخصیص، شاهد افزایش پرداخت کمک هزینه بارداری از ۶ ماهه به ۹ ماهگی بوده ایم. در این زمینه منابع تامین اجتماعی از سوی سازمان تامین اجتماعی وعده داده شد. در فاصله سال ۱۴۰۰ تا پایان ۹ ماهه امسال بیش از ۴ میلیارد تومان مابه التفاوت سه ماه پرداخت شده و امکان دریافت کمک هزینه ماهانه برای بیمه شده در ایام مرخصی زایمان نیز وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا