طلا و ارز

انس جهانی رکورد زد/ قیمت طلای جهانی به ۲۱۷۰ دلار رسید







قیمت جهانی طلا روز جمعه رکورد دیگری را ثبت کرد و قبل از بسته شدن به ۲۱۷۰ دلار رسید.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت جهانی طلا روز جمعه با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۱۷۰ دلار و ۵۵ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۹ درصد افزایش به ۲۱۸۵ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت طلا قرار است بزرگترین افزایش هفتگی خود از اواسط اکتبر را به ثبت برساند.

قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح تاریخی خود رسید

پس از گزارش‌ها مبنی بر افزایش نرخ بیکاری و تضعیف رشد دستمزدها، اگرچه رشد مشاغل در ماه فوریه شتاب گرفت، قیمت طلا به بالاترین سطح تاریخ ۲۱۸۵.۱۹ دلار رسید. شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و طلا را برای خریداران خارجی ارزان تر کرد، در حالی که بازدهی خزانه داری ۱۰ ساله ایالات متحده به پایین ترین سطح بیش از یک ماهه رسید.

معامله گران شرط های خود را افزایش دادند که فدرال رزرو می تواند در ماه می پس از انتشار گزارش مشاغل، نرخ بهره را به حدود ۳۰ درصد کاهش دهد، اگرچه محتمل ترین سناریو برای ژوئن ۷۳ درصد باقی ماند. نرخ بهره پایین با کاهش هزینه فرصت نگهداری طلا از قیمت طلا حمایت می کند.

تای وانگ، یک تاجر مستقل فلزات مستقر در نیویورک، گفت که قیمت کلی طلا به افزایش خود ادامه خواهد داد، اگرچه ممکن است تثبیت کوتاه مدت لازم باشد. در همین حال، انجمن بازار شمش لندن اعلام کرد، قیمت طلای لندن در حراج بعد از ظهر جمعه به بالاترین حد خود یعنی ۲۱۷۱ دلار و ۳۰ سنت در هر اونس رسید.

به گزارش رویترز، در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۴.۲۵ دلار در هر اونس، پلاتین ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۹۱۰.۱۰ دلار در هر اونس و پالادیوم ۰.۹ درصد کاهش یافت. قیمت آن ۱.۸ درصد کاهش یافت و به ۱۰۱۵.۵۰ دلار رسید و انتظار می‌رود هر سه فلز به صورت هفتگی رشد کنند.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا