فرهنگ و هنر

حضور آقایان ممنوع | خبرگزاری ایران تحلیل

ایران تحلیل – گروه شبکه: در سال های اخیر مسائل و قوانینی در خصوص حضور معلمان مرد در مدارس دخترانه مطرح شده و در برخی از مدارس دخترانه از معلمان مرد برای تدریس استفاده می شود. اکنون بر اساس تصمیم جدید وزارت آموزش و پرورش، ورود معلمان مرد به مدارس دخترانه ممنوع شده است. در همین راستا احمد محمودزاده، رئیس جمهور […]

ایران تحلیل – گروه شبکه: در سال های اخیر مسائل و قوانینی در خصوص حضور معلمان مرد در مدارس دخترانه مطرح شده و در برخی از مدارس دخترانه از معلمان مرد برای تدریس استفاده می شود. اکنون بر اساس تصمیم جدید وزارت آموزش و پرورش، ورود معلمان مرد به مدارس دخترانه ممنوع شده است. احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی در این خصوص گفت: حضور معلم آقای آقا در تمامی مقاطع تحصیلی مدارس دخترانه به جز پایه دوازدهم ممنوع است. ” احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: جنسیت معاون رئیس جمهور و مدیران مدرسه باید متناسب با جنسیت دانش آموزان باشد. وی افزود: در مقطع ابتدایی چه دولتی و چه غیردولتی مشکلی نداریم البته طبق قوانین در مدارس ابتدایی دولتی اگر بیشتر معلمان خانم باشند مدیر مدرسه نیز می تواند زن باشد؛ اما قانون مدارس غیردولتی از این نظر با مدارس دولتی متفاوت است.» محمودزاده ادامه داد: مدارس غیردولتی در برخی موضوعات محدودیت بیشتری نسبت به مدارس دولتی دارند؛ به همین دلیل در اصلاح موادی از قانون مدارس غیردولتی، مجلس این قانون را اصلاح کرد که از این پس در مدارس ابتدایی پسرانه، در جایی که بیشتر معلمان زن هستند، مدیر مدرسه نیز می تواند یک زن باشد.”


طرح های ساخت مدارس دخترانه و پسرانه تغییر می کند
از سوی دیگر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: برنامه ای که برای آینده داریم این است که بین مدارس دخترانه و پسرانه و حتی مدارس ابتدایی و متوسطه تفاوت قائل شویم. به گزارش ایلنا، حمیدرضا خانمحمدی، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره استاندارد سرویس بهداشتی مدارس گفت: این تعریف در مدارس مختلف کاملا متفاوت است. ما مدارس شبانه روزی، دو شیفت و … داریم که برای هر کدام چیزهای مختلفی در رابطه با حمام وجود دارد. خان محمدی تاکید کرد: در مدارس کوچک مانند مدارس یک کلاسه باید دو آبنمای توالت وجود داشته باشد که معمولاً مدارس مختلط روستاها را شامل می شود. بنابراین مدرسه ۱۲ کلاسه ما باید به طور متوسط ​​۱۲ تا ۱۵ آبنمای توالت داشته باشد. همچنین لازم است فاصله سرویس بهداشتی تا فضای آموزشی از استاندارد کافی برخوردار باشد. معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه در خصوص مخفی بودن مدارس دخترانه و لزوم تغییرات کالبدی در نقشه ها اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ذکر شده است که مدرسه باید با ویژگی های فردی و جنسیتی دانش آموزان مطابقت داشته باشد. موضوع فقط مخفی کاری نیست، در واقع برنامه ما برای آینده این است که بین مدارس دخترانه و پسرانه و حتی مدارس ابتدایی و متوسطه تفاوت قائل شویم و این الزامات و ویژگی ها در نقشه ها آمده است. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: به عنوان نمونه برای مدارس دخترانه می توان حیاط مرکزی داشت و در اطراف آن فضایی وجود دارد که نقشه های این ماکت مدرسه تهیه شده است. ما علاقه مندیم مدارسی بر اساس حیاط مرکزی بسازیم تا فضای دانش آموزان دختر شرایط راحت و محرمانه ای داشته باشد و این موضوع در نقشه های فضاهای آموزشی گنجانده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا