فناوری

شورای امنیت از یمن خواست فورا حملات در دریای سرخ را متوقف کند / رویترز: قطعنامه تلویحا مهر تاییدی بر عملیات آمریکا برای دفاع از کشتی‌ها در دریای سرخ است/ چین و روسیه به این قطعنامه رای ممتنع دادند

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

شورای امنیت سازمان ملل متحد از یمن خواست فورا حملات در دریای سرخ را متوقف کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه طی قطعنامه ای از یمن خواست تا فورا به حملات به کشتی های تجاری در دریای سرخ پایان دهد.

این قطعنامه با ۱۱ رای مثبت و ۴ رای ممتنع از جمله روسیه و چین به تصویب رسید.

این قطعنامه خواستار آزادی کهکشان لیدر – مرتبط با یک تاجر اسرائیلی – و خدمه ۲۵ نفری آن است که تحت کنترل ژاپن است و در ۱۹ نوامبر توسط یمنی ها ربوده شد.

بند اصلی این قطعنامه که توسط ایالات متحده و ژاپن تهیه شده است، بیان می کند که اعضای شورای امنیت طبق قوانین بین المللی حق دارند از کشتی های خود در برابر حملات، از جمله مواردی که حق و آزادی دریانوردی را تضعیف می کنند، دفاع کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این بند نشان می دهد مهر این تاییدی است برای عملیات “نگهبان خوشبختی” که ایالات متحده برای دفاع از کشتی ها در دریای سرخ و خلیج عدن در برابر حملات یمن سازماندهی کرد.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد گفت: تهدید حق و آزادی دریانوردی در دریای سرخ یک چالش بین المللی است که نیازمند واکنش جهانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا