اقتصاد جهان

صنعت نفت آمریکا از کاهش تولید اوپک پلاس سود می برد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، تولید نفت خام آمریکا برای دومین ماه متوالی به رکورد رسید و پس از اعلام برنامه کاهش تولید، عربستان و شرکای آن در ائتلاف اوپک پلاس را با چالش جدیدی مواجه کرد. این اتحاد به منظور پاسخگویی به افزایش قیمت.

گسترش کاهش تولید اوپک پلاس که در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۲ آغاز شد، با جلوگیری از کاهش قیمت نفت و دادن سهم بیشتری از بازار به تولیدکنندگان آمریکایی سود رساند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که تولید نفت خام و میعانات گازی آمریکا در ماه سپتامبر ۲۲۴ هزار بشکه در روز نسبت به آگوست افزایش یافته و به ۱۳.۲۴ میلیون بشکه در روز رسیده است. تولید نفت خام و میعانات گازی آمریکا ۳۴۲۰۰۰ بشکه در روز نسبت به مدت سه ماهه و ۷۵۰۰۰۰ بشکه در روز بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود.

افزایش شدید تولید داخلی آمریکا نتیجه افزایش ذخایر نفت خام و کاهش قیمت ها از ابتدای پاییز است.

تولید ایالات متحده در ماه های اخیر در آب های فدرال خلیج مکزیک (۱۰۸۰۰۰ بشکه در روز) و آلاسکا (۱۹۰۰۰ بشکه در روز) و همچنین در ۴۸ ایالت پایین تر (۹۷۰۰۰ بشکه در روز) افزایش یافته است.

عربستان سعودی، همراه با شرکای خود در ائتلاف اوپک پلاس، علیرغم تمایل داخلی، نقش سنتی خود برای متعادل کردن بازارها از طریق جابجایی تولید را از سر گرفته است.

شرکت‌های نفت شیل آمریکایی و تولیدکنندگان غیراوپک، ذینفعان اصلی طرح عربستان سعودی و متحدانش برای افزایش قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش ذخایر نفت هستند.

انتهای پیام/۸۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا