اخبار بورس

پیش بینی بورس سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامروز دوشنبه بازار سهام شاهد کاهش شدید شاخص ها بود. در آن روز معاملات بازار سهام به گونه ای پیش رفت که شاخص کل در جهت خلاف جهت کندل استیک روز یکشنبه رفتار کرد. به این معنی که شاخص کل با افت هفت هزار و ۷۵۹ واحدی مواجه شد که معادل ۰.۳۶ درصد این شاخص است. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات روز دوشنبه روی عدد ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۲۶۸ واحد قرار گرفت.

با این حال، کاهش قیمت سهام کوچکتر در بازار سهام از شدت کمتری برخوردار بود. در نتیجه در پایان معاملات امروز میانگین موزون بازار با افت ۱۸۵۶ واحدی معادل ۰.۲۵ درصد این شاخص به سطح ۷۳۸۵۸۱ واحد رسید.

پیش بینی سهام در روز سه شنبه

ریزش بورس در حالی رخ داد که قیمت دلار در روز دوشنبه با ۲ هزار تومان افزایش نسبت به یکشنبه به ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. افزایش قیمت دلار پس از حملات یکشنبه شب گروه های مقاومت عراق به مواضع آمریکا در منطقه رخ داد.

آمریکا این حملات را به ایران نسبت می دهد. این موضع آمریکا منجر به افزایش نگرانی سهامداران در مورد آینده ثبات سیاسی و اقتصادی شد. رژیم صهیونیستی روز دوشنبه حملاتی را علیه مستشاران نظامی ایران در سوریه انجام داد. در این شرایط، مقاومت عراق به حملات خود علیه مواضع آمریکایی ها ادامه می دهد. دریای سرخ همچنین صحنه حملات موشکی و پهپادی یمن به کشتی هایی است که به سمت اسرائیل حرکت می کنند.

افزایش تنش ها در منطقه منجر به دریافت سیگنال های نامطمئن به بازار سهام شده است. کاهش روز دوشنبه که پس از سه روز رشد رخ داد، نتیجه افزایش این عدم اطمینان ها بود.

بر این اساس بازار در روز سه‌شنبه سیگنال‌های سیاسی را زیر نظر خواهد داشت و استراتژی خود را بسته به تنش یا آرامش سیاسی تنظیم می‌کند./تجارت نیوز

این افراد ضرر بیشتری را متحمل شدند

نمادهایی که بر شاخص کل تأثیر گذاشتند، فولاد، شپنا، وغدیر، شستا وبملت، رمپنا و اخبار بودند. با افزایش ارزش دلار، شاهد افزایش روند بازار با نمادهایی مانند Fould Femli بودیم. اکنون با رشد دلار روند بازار تغییر کرده و به ۵۸ هزار تومان نزدیک می شود اما بازار منفی است. غیرقابل پیش بینی بودن یکی از ویژگی های عجیب این بازار است که تقاضای بازار با رشد دلار معکوس می شود.

بازار سهام احتمالا متعادل است، احتمال روند صعودی کم است. افرادی که در یک تا دو ماه گذشته در بورس سرمایه گذاری کردند، بیشترین خسارت مالی را نسبت به سایر بازارها متحمل شدند./ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا