اقتصاد جهان

اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم انگاری کرد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، شورای اتحادیه اروپا روز جمعه قانونی را تصویب کرد که نقض و فرار از تحریم های این اتحادیه را جرم انگاری می کند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در وب سایت شورا، قانون تصویب شده حاوی حداقل قوانین اتحادیه اروپا برای پیگیری فرار از تحریم ها است.

در این اعلامیه آمده است: برخی از اعمال اکنون در همه کشورهای عضو جرایم کیفری تلقی می شوند. به عنوان مثال، ما به دور زدن ممنوعیت های سفر، تجارت کالاهایی که مشمول تحریم هستند یا درگیر فعالیت های مالی ممنوع هستند، کمک می کنیم.

قانون جدید همچنین مقرر می‌دارد که تحریک، معاونت یا تشویق به این تخلفات نیز مجازات دارد.

این دستورالعمل در بیستمین روز پس از انتشار در مجله رسمی اتحادیه اروپا لازم الاجرا خواهد شد. کشورهای عضو ۱۲ ماه فرصت دارند تا این مقررات را به قوانین ملی خود منتقل کنند.

کمیسیون اروپا این دستورالعمل را در دسامبر ۲۰۲۲ برای محدود کردن فرار از تحریم ها و تقویت اجرای آنها پیشنهاد کرد.

در بیانیه مطبوعاتی آمده است که اتحادیه اروپا «تعداد بی سابقه ای از اقدامات محدودکننده» را علیه روسیه در درگیری اوکراین اتخاذ کرده است.

در فوریه، بروکسل سیزدهمین بسته تحریمی خود را علیه مسکو در آستانه دومین سالگرد درگیری اوکراین تصویب کرد. تحریم‌های جدید تجارت اقلام با کاربرد دوگانه و همچنین فناوری‌ها و قطعات الکترونیکی را که می‌تواند توسط صنایع دفاعی روسیه استفاده شود، محدود می‌کند.

بسته‌های قبلی طیف گسترده‌ای از بخش‌ها، از جمله تحریم‌های تجاری، ممنوعیت سفر و تحریم‌های فردی علیه بازرگانان و مقامات دولتی روسیه را هدف قرار داده‌اند.

بسیاری از گزارش ها حاکی از آن است که تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه تا حد زیادی توسط کشورهای ثالث دور زده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا