ارزهای دیجیتال

افزایش چشمگیر پذیرش دارایی‌های رمز ارزی در سال ۲۰۲۳

به گزارش افق میهن:






صرافی های متمرکز همچنان محرک اصلی پذیرش دارایی های رمزنگاری هستند. پذیرش دارایی های رمزنگاری شده به طور قابل توجهی در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است.



به گزارش افق میهن، پذیرش دارایی های رمزنگاری شده در سال ۲۰۲۳ همچنان رو به افزایش بود و تعداد کاربران یا صاحبان این نوع دارایی به بیش از نیم میلیارد نفر رسید. تیم تحقیقاتی یک صرافی متمرکز نشان داده است که ۵۸۰ میلیون نفر در سال گذشته دارایی های دیجیتال را پذیرفته اند. این رقم در مقایسه با ۴۳۲ میلیون نفر در ژانویه ۲۰۲۳، ۳۴ درصد افزایش قابل توجهی را نشان می دهد.

بیت‌کوین و اتریوم محبوب‌ترین دارایی‌های مبتنی بر بلاک چین در میان کاربران ارزهای دیجیتال به حساب می‌آیند که مالکیت بیت‌کوین با افزایش ۳۳ درصدی به ۲۹۶ میلیون کاربر و مالکیت اتریوم با افزایش ۳۹ درصدی به ۱۲۴ میلیون کاربر رسیده است. این آمار نشان می دهد که ۵۱ درصد و ۲۱ درصد از صاحبان ارزهای دیجیتال جهانی به ترتیب دارای بیت کوین و اتریوم هستند.

علیرغم شرایط چالش برانگیز بازار مانند اثرات باقیمانده از بازار نزولی ۲۰۲۲ و تضادهای جغرافیایی مداوم، صنعت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ شاهد پذیرش قابل توجهی بوده است. گزارش منتشر شده این رشد را به چندین عامل نسبت می دهد، از جمله تصویب صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، معرفی عملکرد NFT در شبکه بیت کوین، و افزایش علاقه سازمانی به بیت کوین. .

تضاد بین مبادلات متمرکز و غیرمتمرکز

از سوی دیگر، تیم تحقیقاتی به‌روزرسانی اتریوم شانگهای را که امکان خروج Staked Ether (ETH) از زنجیره Beacon را فراهم می‌کرد، به عنوان یک عامل مهم در پذیرش ارز دیجیتال شناسایی کرده‌اند.

با نرخ پذیرش ۸۹ درصدی، صرافی‌های متمرکز ارزهای دیجیتال همچنان مسیر اصلی کاربران جدید ارزهای دیجیتال هستند. این نشان می دهد که پلتفرم های معاملاتی Web2 همچنان نقش مهمی در جذب و تسهیل پذیرش ارزهای رمزنگاری شده ایفا می کنند.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا