اخبار اقتصاد ایران

انواع نمایشگر لمسی کدام است؟

با ورود گوشی های لمسی و امکانات هوشمندی که به آن ها اضافه شده است، به سختی می توانید فردی را پیدا کنید که با این فناوری آشنایی نداشته باشد. البته تبلت و موبایل و مواردی از این دست را می توان محدوده کمی از تجهیزات لمسی دانست. اگر بخواهیم در ابعاد بزرگتر از این نمایشگرهای لمسی مثال بزنیم می توان به نمایشگرهای اطلاعات عمومی، کیوسک های لمسی و … اشاره کرد، صفحه نمایش لمسی چه کاربردی دارد؟ چرا باید برای این مانیتورها هزینه کنیم؟ انواع وضوح تصویر در صفحه نمایش لمسی چیست؟ اگر قصد خرید صفحه نمایش لمسی پیشنهاد می کنیم قبل از خرید این مقاله را از وب سایت Prostore مطالعه کنید.

مانیتور لمسی چیست؟

ساموئل هورست کسی بود که برای اولین بار حسگر لمسی را اختراع کرد. این مخترع به عنوان استاد در مرکز تحقیقات کنتاکی تدریس می کرد. او برای امتحانات پایان فصل باید دو روز مطالب مورد نظر خود را از منابع مختلف استخراج می کرد و این موضوع زمان زیادی را از او گرفت. ساموئل توانست با اختراع حسگر لمسی الوگراف در زمان صرفه جویی کند.

این دستگاه در زمان خود تقریباً منحصر به فرد بود. به طوری که فرد بتواند در مدت زمان کوتاهی با استفاده از آن محتوای مورد نظر را استخراج کند. البته این اختراع شباهتی به نمایشگرهای لمسی امروزی ندارد. با این حال، این یک دستاورد بزرگ در نظر گرفته شد

کاربرد و مزایای خرید صفحه نمایش لمسی

یکی از ویژگی های مهم نمایشگرهای لمسی، کار آسان با این نمایشگر است و همین امر باعث محبوبیت این محصول در بین کاربران شده است. به طوری که امروزه شاهد این نمایشگرهای لمسی در اندازه های کوچک و بزرگ هستیم. مهمترین برنامه های کاربردی مانیتور لمسی بخر به شرح زیر است:

  • برای کلاس ها و جلسات آموزشی استفاده می شود.
  • ابزاری مفید برای طراحان، نقاشان، نقشه کشان و … در نظر گرفته می شود تا پلان ها و نقشه های خود را در ابعاد بزرگتر مشاهده کنند.
  • میزهای هوشمند
  • برای کاربردهای علوم آزمایشگاهی و پزشکی استفاده می شود.
  • می توان از آنها به عنوان کیوسک اطلاعاتی استفاده کرد.
  • برای اتاق های کنفرانس و سمینارها مفید است.

صفحه نمایش لمسی و ابعاد صفحه نمایش

یکی از مواردی که در خرید مانیتور باید به آن توجه کرد ابعاد آن است. بطور کلی صفحه لمسی در ابعاد و اندازه های زیر طراحی و تولید می شوند:

  • ۳۲-۴۲ اینچ
  • ۴۲-۵۵ اینچ
  • ۵۵-۶۵ اینچ
  • بالای ۶۵ اینچ

پنل صفحه لمسی چیست؟

به طور کلی صفحه نمایش های لمسی در سه نوع LCD، LED و IPS طراحی و تولید می شوند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و با توجه به این ویژگی ها می توانید نوع پنل خود را تعیین کنید.

صفحه نمایش های LCD دی جزو پنل های قدیمی هستند که قیمت پایین تری دارند. در کل می توان گفت مقرون به صرفه بوده و کیفیت خوبی در نمایش تصاویر دارند.

نمایشگرهای LED دی آنها تصاویر را نزدیک به واقعیت نشان می دهند و این باعث جذب مخاطب می شود. کیفیت تصویر در این صفحه لمسی تعاملی بیشتر از مدل های LCD است و از نظر مصرف انرژی بسیار پایین است. می توانید ساعت های طولانی در شبانه روز فیلم یا بازی تماشا کنید و از دیدن تصاویر خروجی با کیفیت لذت ببرید.

مانیتورهای IPS مقاومت بهتری نسبت به دو مدل قبلی دارند و در هنگام لمس تار یا تغییر رنگ نمی دهند. تفکیک رنگ، روشنایی و واقعی بودن تصاویر در این پنل بیشتر است و زاویه دید وسیعی را به بیننده ارائه می دهد. نقطه ضعف این نمایشگرهای لمسی قیمت بالای آنهاست که البته نمی توان آن را نقطه ضعف تلقی کرد; زیرا کارایی این پنل ها بسیار بالاست و امکانات خاصی را به کاربر ارائه می دهد.

وضوح تصویر و مانیتور لمسی

وضوح تصویر یکی از مهم ترین موارد در هنگام خرید مانیتور است. به تعداد پیکسل هایی که در کنار هم قرار می گیرند و تصویر واضحی را نشان می دهند رزولوشن می گویند که هر چه تعداد این پیکسل ها بیشتر باشد کیفیت تصویر بالاتر می رود. در کنار وضوح تصویر، کنتراست نیز یکی از مهم ترین موارد در هنگام خرید صفحه نمایش های لمسی به خصوص در داخل است صفحه نمایش لمسی تبلیغاتی است. در مانیتورها تفاوت بین تاریک ترین و روشن ترین قسمت تصویر را کنتراست می گویند و هر چه این اختلاف بیشتر باشد تصاویر خروجی کیفیت بهتری دارند. انواع صفحه نمایش لمسی بر اساس وضوح تصویر به شرح زیر است:

وضوح HD (720P)

این رزولوشن مخفف High Definition است که تصاویری با وضوح ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل را بر روی صفحه نمایش نشان می دهد. همانطور که از علامت اختصاری HD مشخص است، به این معنی است که این رزولوشن کیفیت بالایی از تصاویر خروجی را نمایش می دهد. حال اگر صفحه نمایش شما کوچکتر باشد، تصاویر ارائه شده با این وضوح با کیفیت بالاتری نمایش داده می شوند. زیرا تراکم پیکسل ها افزایش می یابد. این وضوح برای تلفن های همراه استفاده می شود. با این حال، آنها از آن برای برخی از مانیتورهای معمولی استفاده می کنند.

رزولوشن FULL HD (1080P)

این رزولوشن کیفیت بالاتری نسبت به HD دارد و دلیل آن نیز پیکسل های به کار رفته در آن است. تعداد پیکسل های این رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ است. در گوشی هایی با صفحه نمایش ۵ اینچی که وضوح فول اچ دارد دی تراکم پیکسل ۴۴۰ است. در حالی که در صفحه نمایش های ۵.۵ اینچی این تراکم به ۴۰۰ پیکسل می رسد. این وضوح تصویر یکی از بهترین وضوح تصویر برای تلفن های همراه و متوسط ​​برای صفحه نمایش لمسی در نظر گرفته شده است.

مانیتور صفحه لمسی آفیس

وضوح QHD (1440P).

وضوح تصویر در چنین صفحه‌ای ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ است که تقریباً ۴ برابر وضوح HD است. این وضوح با نام های دیگری مانند Quad HD یا ۲K QHD شناخته می شود. برندهای مطرحی مانند هواوی، سامسونگ و ال جی از این وضوح تصویر استفاده می کنند.

وضوح ۴k (2160P)

یکی از قوی ترین رزولوشن های صفحه نمایش لمسی ۴k است که دارای رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل است. پیکسل ها به صورت افقی و عمودی چهار برابر فول اچ دی هستند دی هستند. در برخی از صفحه نمایش های لمسی فوق العاده قوی مانند مانیتور لمسی جی پلاس آنها از این وضوح استفاده می کنند که تصاویر به صورت زنده و نزدیک به واقعیت نشان داده می شوند.

وضوح ۸k (4320P)

کیفیت تصویر در این رزولوشن حدود ۱۶ برابر FULL HD و تعداد پیکسل های استفاده شده در آن ۷۶۸۰×۴۳۲۰ می باشد. این سطح از کیفیت یکی از بالاترین رزولوشن هایی است که در حال حاضر در تلویزیون های هوشمند، دوربین های فیلمبرداری قدرتمند و برخی از صفحه نمایش های لمسی استفاده می شود. پیکسل ها در این وضوح آنقدر متراکم هستند که حتی نمی توانید آنها را از فاصله بسیار نزدیک ببینید.

قیمت خرید مانیتور لمسی و پایه لمسی

صفحه نمایش های لمسی، به کمک محصولاتی به نام لپتاپ با امکان ارتباط مستقیم و حسی با محتوا، فرآیندهای ارتباطی و آموزشی را به سطوح جدیدی ارتقا داده و به عنوان پل واحدی بین انسان و دیجیتال عمل می کنند. با استفاده از نمایشگرهای لمسی، محیط های آموزشی و کسب و کارها قابلیت های جدیدی پیدا کرده اند. صفحه نمایش های لمسی پرسرعت آنها می تواند انجام کارها را در زمان کمتری برای شما آسان کند. اگر قصد خرید صفحه نمایش لمسی را دارید می توانید قبل از خرید با شماره تلفن ۵۲۴۷۲۰۰۰ در سایت تماس بگیرید. فروشگاه حرفه ای تماس بگیرید و از حامیان ما مشاوره تخصصی و رایگان دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا