اخبار اقتصاد ایران

بازار خودرو همچنان انحصاری است | فعلا تصمیمی برای تغییر قمیت‌گذاری نداریم

سخنگوی شورای رقابت با تاکید بر اینکه بازار خودرو همچنان در انحصار است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که تصمیم گیری با حداکثر آرا و تصویب و اعلام این شورا توسط این شورا صورت نگیرد، تغییری در مدیریت این انحصار ایجاد نخواهد شد. بازار.

افق میهن به نقل از ایسنا، چندی پیش منوچهر لاگی (معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صلح) در نشست تخصصی صنعت خودرو در برنامه رادیویی با موضوع تدوین قانون ساماندهی خودروها. با تعیین تکالیف و راهکارها در هشت بند و تهیه آیین نامه جداگانه برای هر یک، این اداره کل به تمایز بین قانون ساماندهی صنعت خودرو و سند راهبردی خودرو با توجه به الزام اجرای آن اشاره و تاکید کرد و اطمینان داد که با تهیه قانون صنعت خودرو، از ناهماهنگی ها جلوگیری و شفاف سازی خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت حراست از تغییرات سند جدید راهبردی خودرو با این مضمون خبر داد که شورای رقابت نقش تنظیمی و نظارتی دارد، قیمت را خودروسازان تعیین می کنند و وزارت حراست نیز سیاست گذار است. اعلام کرد که تا پایان سال اطلاع رسانی خواهد شد. فعلی اطلاع رسانی خواهد شد.

به گفته لاگی، در سند جدید شورای رقابت نقش تنظیم و نظارت را خواهد داشت، قیمت را خودروسازان تعیین می کنند و وزارت ایمنی نیز سیاست گذار خواهد بود.

هرگونه تغییر در تصمیمات توسط شورای رقابت اعلام خواهد شد

در پی اظهارات معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، سپهر دادجوی توکلی – سخنگوی شورای رقابت – در واکنش به این اظهارات در گفت وگو با ایسنا، به صراحت اعلام کرد: تصمیمات شورای رقابت شورای رقابت مبتنی بر آرای جمعی است و تا زمانی که بیشترین آراء را داشته باشد، در غیر این صورت مبنای قانونی برای اجرا ندارد.

وی ضمن تاکید بر اینکه بازار خودرو همچنان یک بازار انحصاری است، گفت: این بازار انحصاری با تصمیمات و مصوبات شورای رقابت در حال مدیریت است. در حال حاضر دستورالعمل مصوبه ۵۴۳ این شورا در حال بررسی و بررسی آثار و نتایج آن در بازار است. در صورت احراز تغییر در این زمینه از سوی شورا اعلام، ابلاغ و اطلاع رسانی خواهد شد.

سخنگوی شورای رقابت در پایان اعلام کرد: به نظر من استنباط از صحبت های اخیر معاون صنایع حمل و نقل وزارت حراست، استنباط دقیقی نبود. “

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا