اخبار اقتصاد ایران

تاثیر ارزان‌فروشی روسیه بر صادرات محصولات ایران

مدیر سابق کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی میزان مصرف گاز در پتروشیمی ها را ۸۳ میلیون متر مکعب در روز اعلام کرد و گفت: نیمی از این میزان مربوط به خوراک و نیمی به مصرف سوخت می رسد. علی محمد باساق زاده درباره احتمال کمبود گاز برای خوراک و سوخت پتروشیمی ها گفت: مصرف گاز […]

مدیر سابق کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی میزان مصرف گاز در پتروشیمی ها را ۸۳ میلیون متر مکعب در روز اعلام کرد و گفت: نیمی از این میزان مربوط به خوراک و نیمی به مصرف سوخت می رسد.
علی محمد بساق زاده درباره احتمال کمبود گاز برای خوراک و سوخت پتروشیمی ها گفت: مصرف گاز همیشه سریعتر از تولید است و این وضعیت در فصل زمستان بیشتر اتفاق می افتد.
وی افزود: بسیاری از شرکت های مصرف کننده اعلام کردند که در ۴ ماهه پایان سال تعهد عرضه ندارند، با توجه به شرایط تغییر اقلیم و با در نظر گرفتن مصرف مناطق مختلف در داخل کشور، باید تصمیم به کاهش مصرف بگیرند. مصرف و حتی بیشتر کاهش مصرف برای واحدها مثلا آمونیاک و متانول مصرف کننده گاز برنامه ریزی شده است اما واحدهای تولیدی با خوراک غیر گازی مشکل خاصی ندارند.
مدیر سابق کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی میزان مصرف گاز در پتروشیمی ها را ۸۳ میلیون متر مکعب در روز اعلام کرد و افزود: نیمی از این میزان مربوط به خوراک و نیمی به مصرف سوخت می رسد. وی درباره الزام به بازگشت ارز گفت: هر تولیدکننده ای که محصولات پتروشیمی صادر می کند باید تعهد ارزی داشته باشد و با هماهنگی صنایع پتروشیمی کشور مشخص می شود که در کجا هزینه شود. که وام دریافت کرده اند باید ارز لازم در اختیار آنها قرار گیرد و تاکنون مشکل حادی پیش نیامده است. معمولا شرایط به گونه ای است که باید بعد از چند ماه ارز را برگردانند، البته برخی از تولیدکنندگان علاقه مند به خرید کالا و مصرف یا فروش آن در بازار هستند که البته کاملا تحت کنترل است.
به گزارش ایلانا؛ عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره ارزان‌فروشی و تخفیف نفت از سوی روسیه و سایر کشورها و تأثیر آن بر محصولات پتروشیمی خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از کالاهای روسی به بازارهای صادراتی ایران مانند هند و چین در ساعت‌های گذشته ارسال شود. قیمت پایین و در نتیجه قیمت محصولات ما را نیز کاهش می دهد، اما در عین حال قیمت محصولات پتروشیمی با قیمت نفت در حال تغییر است. وقتی قیمت نفت کاهش می یابد، قیمت محصولات پتروشیمی نیز کاهش می یابد، زیرا بسیاری از کشورهای اروپایی، هند و چین، خوراک مایع و زغال سنگ یا نفت خام و گاز مصرف می کنند. عوض شدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا