اخبار بورس

تجدید ارزیابی‌ها، پتانسیلی برای رشد و روندسازی

رکود حاکم بر بازار سرمایه از سیاست های بانک مرکزی در امان نیست.

با افزایش روزافزون تجدید ارزیابی شرکت ها در چند وقت اخیر، پتانسیل رشد و توسعه در سهام وجود دارد و می توان فرض کرد که بازار سبز است و بازار واکنش مثبتی نشان می دهد.

«اخبار بورسا»:

مهسا فضلی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با افق میهنوی درباره محرک های تاثیرگذار بازار در شرایط کنونی گفت: رشد دلار همواره یکی از محرک های اصلی رشد بازار سرمایه بوده است و بنابراین تا زمانی که وجود نداشته باشد تصور رشد بازار دشوار است. چشم انداز رشد دلار لازم به ذکر است که سیاست انقباضی بانک مرکزی و فضای رکودی بازار سرمایه تاثیری در عدم رشد بازار ندارد.

وی ادامه داد: قطعا نمی توان تصور کرد که گزارش های ۶ ماهه تاثیری بر رشد سهام نداشته باشد، اما; این اثر خیلی کوتاه مدت است که نمی تواند روند سهام را تحریک کند. جو مثبت چند روز اخیر بازار ناشی از انتظار همیشگی رشد دلار در فصل زمستان است و اگر باز هم از رشد دلار جلوگیری شود، انگیزه ای برای رشد بازار از این کانال ایجاد نخواهد شد.

این کارشناس در خصوص رشد ارزش معاملات در روزهای اخیر گفت: با توجه به افزایش ارزش معاملات در آخر هفته گذشته، این امر منجر به انتظارات رشد بازار سرمایه شده است که شاید نتیجه نشست مهم سازمان بورس با سرمایه گذاری های سهام و بانک ها در صورت افزایش سرمایه، باید تجدید ارزیابی دارایی ها باشد.

وی افزود: به طور کلی با توجه به بحث داغی که در مورد تجدید ارزیابی شرکت ها اخیرا مطرح شده است، پتانسیل رشد و توسعه در سهام وجود داشته است و می توان فرض کرد که بازار سبز است و بازار واکنش مثبتی نشان می دهد. تا حد زیادی بر روی کمی و کیفی ارزیابی‌های مجدد و نتایج جلسه سازمانی، این مشکلات از جمله مشکلاتی است که می‌تواند تا حدودی بر توسعه بازار تأثیر بگذارد.

با توجه به اینکه در حال حاضر هیچ خبر منفی بر روند بازار اثرگذار نیست و با وجود رکود حاکم، به نظر می رسد بازار روند نزولی نداشته و مدت زیادی است که نوسان داشته است، شاید در موضوع تجدید ارزیابی ها ایجاد پتانسیل رشد این گونه باشد. . اگر در این بین، نرخ سود اندکی کاهش یابد، پول وارد جامعه شود و یا از سوی دیگر افزایش تقاضا برای دلار در سه ماه پایانی سال منجر به نوسانات مثبت قیمت دلار شود. که دور از عقل نیست) در هر صورت با رشد ۳ ماهه بازار سرمایه. ما در پایان سال ملاقات خواهیم کرد.

پایان مقاله

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا