بانک و بیمه

تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات در حضور وزیر اقتصاد

به گزارش ایران تحلیل، به نقل از روابط عمومی بانک صادرات، همزمان با همایش ارزیابی عملکرد سالانه ۱۴۰۲ و تبیین اهداف این بانک در سال ۱۴۰۳ که با حضور جناب آقای دکتر برگزار شد. سید احسن خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در برج سپهر بانک صادرات به تشریح دستاوردهای سال پس از تشریح اهداف سال جاری، پلتفرم بانکداری دیجیتال این بانک با نام «سپینو» معرفی شد.

محسن سیفی کاشگری، مدیرعامل بانک صادرات ایران در این مراسم که با حضور مسئولان و مشاوران وزیر اقتصاد و دارایی و همچنین اعضای هیات مدیره، هیات مدیره و معاونان وی گفت: علیرغم مشکلات و برخی محدودیت های اقتصادی از جمله سیاست پولی انقباضی، بانک صادرات ایران توانست در سال ۱۴۰۲ عملکرد قابل توجهی را به ثبت برساند و دستاوردهای به دست آمده در این سال بدون حمایت وزارت اقتصاد و دارایی، مرکز مرکزی بوده است. اعتماد بانک، سهامداران و مشتریان امکان پذیر نیست.

سیفی با اشاره به برخی از شاخص های عملکرد بانک در سال ۱۴۰۲ گفت: هدف بانک صادرات ایران رسیدن به سه بانک برتر کشور با تمرکز بر ارتقای تجربه مشتری، بهره وری، افزایش سودآوری و سود عملیاتی و کاهش هزینه ها، صرفه جویی است. پول و به دست آوردن سهم بازار به حرکت خود در همان جهت ادامه خواهد داد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ به دلیل تکالیف قانونی، کاهش تعداد شعب و تغییر رویکرد بانک از بانکداری سنتی به بانکداری نوین در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس در سال گذشته ۱۶۱ شعبه بانک افتتاح شد تا به اندازه بهینه بانک برسد. طرح کاهش یافته و امسال کاهش ۱۵۰ شعبه دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته است. با این حال بانک صادرات ایران با ارائه حدود دو هزار شعبه و باجه در گستره جغرافیایی وسیع، همچنان در نقاط مختلف کشور حضور دارد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران ضمن ارائه برخی از شاخص های عملکردی بانک، رشد ۲۸ درصدی منابع بانک و عبور از مرز ۷۰۰۰ هزار میلیارد ریال را یکی از موفقیت های این بانک در سال گذشته عنوان کرد و گفت: همین طور بود. در حالی که نرخ رشد منابع در شبکه بانکی حدود ۲۴ درصد بوده است.

وی افزود: منابع بانک صادرات ایران پارسال در دو فاز در مهر و پایان اسفند ماه از مرز ۶ هزار میلیارد ریال و ۷ هزار میلیارد ریال گذشت و اکنون به ۷ هزار و ۷۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

سیفی تصریح کرد: بانک صادرات ایران پس از ۲۲ سال با حمایت وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی سازی، بانک مرکزی، سازمان بورس و اوراق بهادار، سهامداران و سایر اشخاص حقوقی ذیربط موفق به افزایش سرمایه از طریق سرمایه اولیه شد. روش افزایش وی افزود: افزایش سرمایه نقدی برای بهبود سرمایه نظارتی و نسبت کفایت سرمایه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با افزودن بخشی از افزایش سرمایه ناشی از تجدید ارزیابی دارایی ها، نسبت کفایت سرمایه بانک بهبود می یابد.

وی افزود: افزایش سرمایه ۲۳ درصدی بانک در مرحله اول اتفاق بسیار مثبتی برای بانک صادرات ایران بود که هم سرمایه نظارتی و هم کفایت سرمایه بانک را مثبت کرد و باعث شد تا افزایش سرمایه از محل دارایی های مازاد به نحو موثرتری ارزیابی شود. در راه اجرا شود

مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه در پایان خردادماه جلسه بانکی برگزار می کنیم، گفت: سرمایه این بانک به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان می رسد و این بانک را به بزرگترین بانک بورسی کشور تبدیل می کند و ارزش سرمایه را حدود ۵ بهبود می بخشد. ٪. در عین حال تلاش می کنیم سود ترازنامه بانک را به میزان قابل توجهی ارتقا دهیم تا در سال های آتی از اینجا سرمایه را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه بانک صادرات ایران رتبه نخست را در بین بانک های بزرگ کشور در جذب منابع دارد، افزود: موفقیت این بانک در سال گذشته ناشی از برداشت وجوه دولتی از بانک های خصوصی، سیاست های انقباضی و افزایش وجوه بود که متوجه شدیم در مقابل آن ایستادیم. بانک مرکزی

وی با تاکید بر اینکه بانک صادرات ایران همواره به قوانین و مقررات به ویژه نرخ سود پایبند بوده است، افزود: بیش از ۹۳ میلیارد تومان منابع جدید در قالب پنج طرح برتر در بانک صادرات ایران سرمایه گذاری شده است و – بانک جذب کرده است. منابع سالم در قالب این طرح ها از جمله پروژه های «تشکر کرزاد الحسنه»، «سنای ویژه تجارت»، «تیمچه»، «جری طلایی ۲» و … در سال گذشته برای ارائه خدمات و تسهیلات به بخش های مختلف. اقتصاد، تولید و صنعت به نیازهای مردم در مناطق کشور توجه شد و از اعمال تعرفه های غیرقانونی خودداری شد به گونه ای که کاهش هزینه های پولی و تعرفه های موثر تسهیلات نیز اتخاذ شد. به حساب آوردن.

سیفی در تشریح دستاوردهای بانک صادرات ایران در سال ۱۴۰۲ گفت: بانک صادرات ایران در سال گذشته موفق به رشد ۳۰۰ درصدی وصول مطالبات شعب خارجی بالغ بر ۲۶۶ میلیون درهم شد. همچنین این بانک در حوزه بهبود وضعیت ارز نسبت به پایان سال گذشته ۴۸ میلیارد تومان افزایش داشته است.

توسعه بانکداری شرکتی و مذاکره با اشخاص حقوقی و افزایش منابع ۱۰۰ درصدی بیش از ۸۷ شرکت بزرگ کشور و همچنین افزایش ۲۸ درصدی میزان سپرده کارکنان بانک ها در سال ۱۴۰۲ و افزایش عمر مفید منابع آنها از ۸ روز در سال ۱۴۰۱ تا ۱۳ روز در سال ۱۴۰۲ از جمله دستاوردهایی بود که در سخنان مدیرعامل بانک ذکر شد.

سیفی همچنین اولین بانک کشور بود که بارنامه الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین واحدهای تولیدی در محیط سندباکس، راه‌اندازی مرکز ویژه رسیدگی به امور بازنشستگان و اقدامات موثر در حوزه نهادهای اجتماعی آنها را صادر کرد. حمایت موثر از نوآوری و اکوسیستم دانش بنیان کشور. وی به موفقیت های این بانک در سال گذشته اشاره کرد و با ارائه گزارشی از فروش املاک مازاد برنامه دستیابی به هدف ۳۰ درصدی این بخش تا سال ۱۴۰۴ را اعلام کرد.

صفی همچنین در این همایش به موفقیت‌های بانک صادرات ایران، بانکداری آزاد، بانکداری شرکتی و سیستم‌های بانکداری جامع بازاریابی در ارائه خدمات بهینه به مشتریان بانک، عملیاتی‌سازی اپلیکیشن جدید و قابل توسعه «سپینو» و ارائه انواع خدمات اشاره کرد. خدمات آفلاین برای مشتریان بانک. این اپلیکیشن از اعطای افتتاح حساب، احراز هویت، تسهیلات و پرداخت های غیرحضوری خبر داد.

در این مراسم همزمان با معرفی موفق ترین مدیران شعب منطقه ای و استانی بانک، اپلیکیشن اسپینو معرفی و افزایش سرمایه انجام شد و تعداد چک های صادر شده توسط بانک صادرات ایران از مرز ۴ میلیون فقره گذشت. .

همچنین فاطمه السادات حسینی صفا رئیس شعب استان کرمان، پرویز محسنی خرمی رئیس شعب غرب تهران و فرشید اسکندری رئیس شعب استان قزوین به ترتیب رتبه های اول تا سوم قهرمانان بهره وری را در سال ۱۴۰۲ کسب کردند. ، و دکتر. خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی از وی تجلیل کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا