ارزهای دیجیتال

تمرکز وزارت انرژی آمریکا بر مصرف استخراج بیت کوین

به گزارش افق میهن:






اقدام جدید برای جمع آوری داده ها در مورد مصرف انرژی استخراج بیت کوین بحث هایی را در مورد پیامدهای نظارتی و زیست محیطی این فناوری برانگیخته است.



به گزارش افق میهن، وزارت انرژی آمریکا (DOE) اعلام کرده است که می خواهد تمرکز بیشتری بر مصرف انرژی مربوط به استخراج بیت کوین داشته باشد. آیا این موضوع باعث نگرانی فعالان این صنعت می شود؟ به طور خاص، اداره اطلاعات انرژی (EIA)، یک آژانس آماری زیر نظر DOE، قصد دارد مصرف برق استخراج‌کنندگان بیت‌کوین مستقر در ایالات متحده را طی شش ماه آینده مطالعه کند.

این خبر نگرانی‌هایی را در مورد موضع انتقادی دولت فعلی در قبال ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است. چنین نگرانی‌هایی نشان می‌دهد که اطلاعات جمع‌آوری‌شده می‌تواند برای توجیه سیاست‌هایی که به صنعت استخراج بیت‌کوین آسیب می‌زند، استفاده شود. EIA در پرونده عمومی خود دلیل جمع‌آوری این داده‌ها را دلیل اینکه استخراج ارز دیجیتال می‌تواند به مردم آسیب برساند، ذکر کرد.

با این حال، EIA ادعا می کند که یک آژانس بی طرف سیاسی است. این آژانس خط‌مشی‌ها را ایجاد، اجرا، اجرا یا اظهارنظر نمی‌کند. آنها می‌گویند: «نتایج داده‌هایی که جمع‌آوری کرده‌ایم به ما کمک می‌کند تا در شش ماه آینده درباره مسیر آینده خود برای دستیابی به یک مجوز ۳ ساله عادی تصمیم‌گیری کنیم».

علیرغم ادعای بی طرفی سیاسی، این نظرسنجی لزوماً به این معنا نیست که تأثیری بر سیاست ندارد. به عنوان مثال، افزایش اخیر قیمت ارزهای رمزنگاری شده از جمله بیت کوین، طی یک دوره چند ماهه، EIA را به این نکته سوق داد که افزایش قیمت بیت کوین منجر به فعالیت‌های استخراج ارزهای دیجیتال و به نوعی افزایش مصرف برق شده است.

چالش ماینرهای بیت کوین

EIA اعلام کرد: «با توجه به ماهیت در حال ظهور و در حال تغییر ارزهای دیجیتال، و از آنجایی که نمی‌توانیم پتانسیل آسیب عمومی از ارزهای رمزپایه را تعیین کنیم، معتقدیم که نیاز فوری به تولید داده‌های قابل اعتماد و ارائه بینش در این زمینه وجود دارد.»

از آن زمان، ایالت نیویورک یک ممنوعیت دو ساله برای افتتاح تاسیسات جدید استخراج ارزهای دیجیتال صادر کرده است. مگر اینکه به طور کامل از انرژی های تجدید پذیر تامین شوند. ماینرهای ارزهای دیجیتال در تگزاس نیز مستقیماً با اپراتور شبکه ایالتی کار می کنند و شبکه در طول دوره های تقاضا یا بار زیاد خاموش می شود.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا