ورزشی

تیم‌های شمال و جنوب ایران در منطقه سقوط

هفته بیست و دوم لیگ برتر امروز برگزار می شود. در شرایط فعلی با نگاهی به جدول به راحتی می توان تیم های مدعی قهرمانی و تیم های گزینه سقوط را حدس زد. در انتهای جدول نیز دو تیم خوزستانی و یک تیم قائم شهر قرار دارند که برای ماندن ۹ فینال پیش رو خواهند داشت. در این فصل اتفاقات عجیبی برای تیم های خوزستانی لیگ برتری افتاده است و احتمالاً حداقل یکی از آنها و در بدترین حالت دو تیم در پایان فصل به لیگ دسته اول سقوط خواهند کرد. تیم هایی که همیشه جزو تاریخ فوتبال ایران بوده و در فصل جاری نتایج بسیار ضعیف و نگران کننده ای گرفتند.

از سوی دیگر نساجی که یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا بود، پس از ناکامی رحمتی، رفته رفته به منطقه سقوط سقوط کرد و به نظر می رسد شرایطی مانند شهر خودرو مشهد در انتظار آنها باشد. در این گزارش به بررسی شرایط سه تیم انتهای جدولی تا پایان هفته بیست و یکم می پردازیم.

خداحافظی آخرین قهرمان شهرستان در یک قدمی!

تیم فوتبال استقلال خوزستان که آخرین تیم قهرمان غیرتهرانی لیگ برتر فوتبال ایران محسوب می شود، کاملا از روزهای رویایی خود در فوتبال باشگاهی ایران فاصله گرفته و در شرایط بحرانی قرار دارد. آبی پوشان اهوازی که فصل گذشته با هدایت سیروس پورموسوی موفق شد در یک ماراتن جذاب و نفس گیر به لیگ برتر ایران راه پیدا کند، در این فصل نتوانسته انتظارات را برآورده کند و در نیم فصل اول عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد. ضعیف ترین تیم لیگ بیست و دوم با هدایت سیروس به استقلال خوزستان داده شد. پورموسوی عضو شد. آبی پوشان اهوازی در این مقطع از فصل با ۱۶ امتیاز با ۳ برد، ۷ تساوی و ۱۱ باخت در رده چهاردهم قرار دارند. آنها در ۵ بازی اخیر نسبت به دو تیم دیگر شرایط بهتری داشتند و پور موسوی امیدوار است مانند فصل گذشته باشد. می تواند تیم را در لیگ حفظ کند.

از لیگ قهرمانان آسیا تا یک پله پایین تر!

نساجی در این فصل شرایط خوبی را در لیگ تجربه نکرده و یکی از گزینه های اصلی سقوط به لیگ یک محسوب می شود. سرخ پوشان مازندرانی در دو دوره اخیر با قهرمانی در جام حذفی قهرمان لیگ قهرمانان شدند و در حالی که لیگ برتر را با مهدی رحمتی آغاز کردند در مرحله گروهی از آسیا حذف شدند. نساجی تا هفته چهاردهم با مهدی رحمتی ادامه داد و با توجه به نتایج ضعیف دو طرف به توافق رسیدند که این همکاری را قطع کنند. لوکاس آلکاراز اسپانیایی به جای او انتخاب شد و در مدت کوتاهی که روی نیمکت حضور داشت نتوانست انتظارات را برآورده کند و ساکت الهامی به عنوان سومین مربی ناسا در این فصل، حفظ این تیم در لیگ برتر را بر عهده داشت. . نساجی هم اکنون با ۱۵ امتیاز با ۳ برد، ۶ تساوی و ۱۲ باخت در رده پانزدهم قرار دارد و در ۹ بازی باقی مانده تا پایان فصل باید به مصاف حریفان سرسختی برود.

برزیل به یک معجزه نیاز دارد

صنعت نفت آبادان فصل گذشته بقای چشمگیری در سطح اول فوتبال ایران داشت و آبادانی زردپوشان در آخرین روز لیگ بیست و دوم موفق شدند در سیرجان جشن بقای خود را جشن بگیرند و حضورشان در لیگ برتر رسمیت پیدا کند. پس از سورپرایز ثبت شده، انتظار می رفت نتایج نفتی ها در لیگ بیست و دوم تغییر کند و با چهره ای متفاوت از فصل گذشته وارد رقابت ها شوند اما برخلاف انتظار، شرایط نسبت به فصل گذشته تغییر محسوسی نداشت.

نفتی که نیم فصل اول را با هدایت عبدالله ویسی به پایان رساند، طی ۱۵ مسابقه موفق شد تنها ۱۱ امتیاز کسب کند تا با قرار گرفتن در رده چهاردهم جدول، یکی از نامزدهای سقوط به لیگ آزادگان محسوب شود. پس از قبول استعفای دوم عبدالله وایسی، مدیران باشگاه آبادانی برای مدتی سهراب بختیاری زاده را روی نیمکت نشاندند و پس از اینکه مدافع سابق تیم ملی نتوانست تغییر چشمگیری در تیم ایجاد کند، لیدر زردپوشان به فراز کمالوند روی آوردند. ماندن. شد فراز کمالوند در شرایطی به آبادان بازگشت و هدایت صنعت نفت را برعهده گرفت که این تیم اصلا شرایط خوبی ندارد. او تیمی را برعهده گرفته است که ضعیف ترین آمار لیگ بیست و سوم را به ثبت رسانده و در حال حاضر با ۱۳ امتیاز در انتهای جدول قرار دارد و گزینه اصلی سقوط محسوب می شود.

کمالوند که در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده بود بقای نفت آبادان در لیگ برتر نیاز به معجزه دارد، امیدوار است در اردوی برزیل ایران غیرممکن را انجام دهد و بتواند این تیم را در لیگ برتر نگه دارد. اتفاقی که باعث شد او سال ها تجربه مربیگری خود را با انگیزه فراوان راهی آبادان کند و تمام توان خود را برای رسیدن به موفقیت به کار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا