فرهنگ و هنر

ثبات در تصمیمات، مولفه‌ای قابل توجه‌ در تحقق شعار سال


افق میهنی –

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار دیروز ساعاتی پس از باقی ماندن در سمت خود، با حضور در مراسم افطاری مرکز نهادهای سرمایه گذاری، اهداف و برنامه های مهم نهاد ناظر را در راستای تسهیل، توسعه و تقویت اعتماد برای کشور تشریح کرد. چند میلیون سهامدار

به گزارش سنا، وی در این مراسم که با حضور هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت های تامین سرمایه، سبدگردانان و پیشکسوتان بازار سرمایه برگزار شد، گفت: بازار سرمایه یکی از بازارهای سرمایه است. مکان های مناسب برای مشارکت مردم، زیرا ماهیت این بازار سرمایه را به سمت واحدهای تولیدی هدایت می کند.

عشقی افزود: در حال حاضر ابزارها و صندوق های مختلفی در بازار سرمایه وجود دارد که برای ریسک پذیری مردم مناسب است و معامله گران می توانند از آنها بهره ببرند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه در حال حاضر مشکل ساختاری در بازار سرمایه نداریم، تصریح کرد: رفع چالش های موجود در این بازار یکی از برنامه های اصلی سازمان بورس است که با همکاری آن را برطرف خواهیم کرد. از مقامات

ثبات در تصمیم گیری ها

عشقی با تاکید بر اینکه بحث ثبات در تصمیم گیری ها یکی از مولفه های مهمی است که در تحقق شعار امسال باید به آن توجه شود، تصریح کرد: بی توجهی به این موضوع در سال گذشته خسارت قابل توجهی به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان وارد کرد به گونه ای که در این راستا می توانیم رجوع به موضوع نرخ خوراک پتروشیمی در هفدهم شود اردیبهشت و چنین مواردی را ذکر کرد.

وی با تاکید بر اینکه شفافیت و پیش بینی پذیری برای سرمایه گذاران و جلب اعتماد آنها بسیار مهم است، تصریح کرد: سال گذشته بحث بخشی گرایی آسیب های جدی به صنایع و به ویژه صندوق های بازنشستگی وارد کرد، از این رو توجه به این موضوع از دیگر طرح ها است. که از سوی سازمان بورس پیگیری خواهد شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اجرای دستورالعمل حاکمیت شرکتی را از دیگر برنامه های مهم سازمان بورس و اوراق بهادار در سال ۱۴۰۳ برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت این موضوع از نهادهای مالی می خواهیم ما را یاری کنند. این موضوع را به بهترین نحو ممکن اجرا کنید. انجام دادن

اهمیت تامین مالی

عشقی در بخشی دیگر از سخنان خود به اهمیت تامین مالی شرکت های کوچک و متوسط ​​نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ تمرکز ما بر تامین مالی خرد بود اما برای امسال برنامه هایی در دستور کار داریم تا ناشران زمان کمتری را برای شرکت های کوچک و متوسط ​​اختصاص دهند. موضوع ذکر شده انجام دادن

وی گفت: در حال حاضر حدود ۴۰۰ صندوق داریم و صندوق های با درآمد ثابت نیز سهام دارند که می تواند در جلسات به ما کمک کند و عملکرد ناشران را تقویت کند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: موسسات مالی با توجه به زیرساخت ها و توانمندی های ذینفعان می توانند ما را در اجرای بهتر حاکمیت شرکتی و حفظ حقوق ذینفعان یاری دهند.

عشقی بیان کرد: در دوره جدید تلاش خواهیم کرد تا نقش سازمان بورس و اوراق بهادار را در زمینه پیش بینی پذیری، تصمیم گیری در نهادها و نهادهای دولتی ارتقا دهیم، از این رو از همه نهادها می خواهیم ما را در این راستا یاری کنند.

نگاه توسعه‌ای در حوزه زیرساخت‌ها

همچنین رسول سعدی دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری نیز در این مراسم اظهار داشت: جلساتی که سالانه در انجمن برگزار می شود با هدف ارائه راهکار در جهت رفع مشکلات و چالش ها است.

وی افزود: رفع مطالبات اعضا یکی از برنامه های مرکز در سال گذشته بود اما امسال نیازمند آن هستیم تا پیشنهاداتی برای توسعه مرکز به مرکز ارائه شود.

دبیرکل کانون موسسات سرمایه گذاری افزود: ۶۵۰ عضو در انجمن داریم که سال گذشته حدود ۱۵۰ عضو اضافه شدند.

سعدی بیان کرد: با توجه به اینکه تاییدیه مدیران سرمایه گذاری به مرکز سرمایه گذاری سپرده شده است، تلاش می کنیم تا حد امکان در این زمینه دقت لازم را داشته باشیم.

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری در پایان تصریح کرد: انتظار می رود مسئولیت های بیشتری به انجمن ها داده شود تا بتوانند در بازار نقش فعالی داشته باشند.

شرایط مهم برای مشارکت واقعی مردم در اقتصاد

در ادامه مراسم محمد قاسمی رئیس مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی نیز در خصوص شعار سال اظهار داشت: ظرفیت اقتصاد ایران حدود هزار میلیارد دلار است نه این که الان هست. از جمله می توان به تهیه سند مشترک پنج ساله، رفع دخالت دولت در قیمت گذاری کالاهای تولیدی، اصلاح سیاست های ارزی دولت، در نظر گرفتن مشوق های صادراتی، حل موضوع صادرات اشاره کرد. سقف قیمت، ثبات در تصمیمات و قوانین و غیره.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا