اخبار اقتصاد ایران

جابه‌جایی و ترانزیت کالا بین ایران و جمهوری آذربایجان ۲ برابر می‌شود

وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح پل مرزی آستارا – آستارا:

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جابجایی و ترانزیت کالا بین ایران و جمهوری آذربایجان دو برابر می شود، گفت: رشد ۱۰۰ درصدی ترانزیت بین دو کشور ایران و آذربایجان دور از دسترس نیست.

افق میهن، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی بعدازظهر شنبه در مراسم بهره برداری از پایانه موقت پایانه مرزی آستارا (پل مرزی آستارا – آستارا) که با حضور استاندار برگزار شد. گیلان و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و مقامات دو کشور. ایران و آذربایجان در آستارا برگزار شد، تصریح کرد: سیاست دولت سیزدهم توسعه روابط با همسایگان است.

وی با اشاره به فرصت های روابط تجاری ایران و آذربایجان افزود: توسعه ترانزیت ایران و آذربایجان در بخش های مختلف رشد چشمگیری داشته است.

وزیر راه و شهرسازی از ترانزیت حدود یک و نیم میلیون تن کالا بین دو کشور ایران و آذربایجان خبر داد و افزود: توسعه روابط ایران و آذربایجان در بخش های مختلف مورد تاکید دو طرف است.

بذرپاش با بیان اینکه شبکه ترانزیتی کشور در حال تقویت است، گفت: با احداث پل روگذر موقت پایانه مرزی آستارا بخشی از مشکلات ترافیکی این منطقه برطرف می شود.

وی با اشاره به اینکه پایانه مرزی آستارا یکی از پایه های قدیمی گیلان است، افزود: این پایانه ظرفیت پاسخگویی به نیازهای امروزی را ندارد و بر احداث زیرساخت های مرزی جدید تاکید شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پل قدیم آستارا باید مقاوم سازی شود گفت: افزایش ظرفیت پل قدیم ترمینال آستارا در دستور کار است.

بذرپاش با بیان اینکه جابجایی و ترانزیت کالا بین ایران و آذربایجان دو برابر می شود، گفت: رشد ۱۰۰ درصدی ترانزیت بین دو کشور ایران و آذربایجان دور از دسترس نیست.

وی با بیان اینکه توافقات راهبردی خوبی بین دو کشور ایران و آذربایجان منعقد شده است، افزود: روابط ایران و آذربایجان در بخش های مختلف تجاری، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تقویت شده است.

* معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان: افزایش ۴۶ درصدی مبادلات کالا بین ایران و آذربایجان

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با اشاره به افزایش ۴۶ درصدی مبادلات کالا بین ایران و آذربایجان گفت: برای توسعه روابط ایران و آذربایجان نیازمند ایجاد پل ها و جاده های جدید هستیم.

شاهین مصطفی اف تصریح کرد: گسترش روابط دو کشور ایران و آذربایجان بسیار ارزشمند است و باید ادامه یابد.

وی با اشاره به اهمیت کریدور شمال – جنوب برای دو کشور ایران و آذربایجان افزود: کریدور شمال – جنوب در ابعاد مختلف برای کشورهای منطقه بسیار حیاتی و مهم است.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با اشاره به اهمیت خط ترانزیتی آستارا – آستارا افزود: پروژه روگذر موقت پایانه مرزی آستارا یکی از پروژه های مهم کریدور شمال به جنوب است.

مصطفی یو با بیان اینکه پل روگذر موقت پایانه مرزی آستارا در حوزه ترانزیتی بسیار حائز اهمیت است، گفت: پل قدیم آستارا جوابگوی نیاز تردد ترانزیت و خودروها نبود و منجر به تردد کامیون ها در این محور شد. بخشی از مشکلات بهره برداری از این پروژه است.» ترافیک حل شده است.

وی از رشد ۴۶ درصدی مبادلات کالا بین دو کشور ایران و آذربایجان خبر داد و افزود: انتقال کالا بین این دو کشور ۴۵ درصد افزایش یافته است.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان بر تقویت زیرساخت های ترانزیتی بین این کشور و ایران تاکید کرد و گفت: برای توسعه ارتباط ایران و آذربایجان نیازمند ساخت پل ها و جاده های جدید هستیم.

مصطفی ایو با اشاره به اهمیت احداث پل روگذر موقت پایانه مرزی آستارا گفت: ساخت این پل برای رشد ترانزیت و تبادلات اقتصادی ایران و آذربایجان موثر بوده و به توسعه و پیشرفت کشور کمک می کند. کشورها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا