فناوری

جذب ۷۲ هزار معلم در سال آینده/برگزاری آزمون هماهنگ برای پایه‌های ششم و نهم

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت، رضا مراد صحرایی امروز – دوشنبه بیست و پنجم آذرماه – در همایش سراسری قدردانی از شوراهای آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش سال آینده سیاست راهبردی تقویت مدارس دولتی را دنبال می کند، مدارس دولتی در اولویت هستند. بنابراین تنوع مدارس کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: نهضت ارتقای کیفیت در مدارس آغاز شده و امروز مهمترین دغدغه این وزارتخانه است.

صحرایی توسعه متوازن را یکی از اهداف وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: با کمک فرهنگیان تلاش می کنیم مدرسه را به کریدور اشتغال و زندگی تبدیل کنیم نه اینکه فقط به کریدور دانشگاه و دانش حتی تبدیل شود. اگرچه آنها دانشگاه هستند.” و دانش نیز مهم است.”

وزیر آموزش و پرورش از هدف گذاری ۵۰ درصدی دانش آموزان تا پایان برنامه هفتم به هنرستان ها خبر داد و گفت: برای رسیدن به این هدف باید ۱۵۰۰ هنرستان در جوار صنایع احداث کنیم.

صحرایی بر نوسازی دانشکده های کشاورزی، علوم دریایی و سایر رشته های تخصصی در دانشکده ها تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم به سرعت رشته ها را تغییر و به روز کنیم.

وی با بیان اینکه امسال امتحانات پایه دهم و یازدهم نهایی است و معدل کتبی دیپلم با ضریب ۵۰ درصد برای ورود به دانشگاه در نظر گرفته شده است، گفت: در این شرایط قطعا افت نمرات خواهیم داشت اما ما نمی کنیم. من نمی خواهم با مردم باشم، می توانیم معدل کل را به جای معدل کتبی منتشر کنیم، اما این معدل کتبی است که برای پذیرش در دانشگاه مهم است.

وزیر آموزش و پرورش به جذب معلمان جدید در این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: تاریخی ترین آزمون استخدامی کشور در سال گذشته برگزار شد که از نظر کمی و کیفی بی نظیر بود.

وی با بیان اینکه سال آینده بیش از ۷۲ هزار معلم جدید از طریق کنکور وارد آموزش و پرورش می شوند، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۲۰ هزار معلم جدید از دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی وارد نظام آموزشی می شوند.

صحرایی این میزان جذب نیرو را بیش از ۶۰ درصد از کل استخدام های دولت برشمرد و گفت: سیاست راهبردی آموزش و پرورش در سال آینده ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است. مدارس دولتی برای ما ضروری است. تنوع مدارس کاهش می یابد و کیفیت معلمان افزایش می یابد.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا