ورزشی

جزییاتی از واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس

تیم فوتبال استقلال تهران که با ۵۳ امتیاز در صدر جدول قرار دارد برای دریافت مجوز حرفه ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا نیاز به مالک جداگانه از پرسپولیس دارد و از این نظر طبق با طرحی که از قبل انجام شده باید ۸۵ درصد از سهام این باشگاه به هلدینگ خلیج فارس واگذار شود.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به همراه ۴ شرکت زیرمجموعه شامل شرکت های پتروشیمی شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندر امام در مجموع ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال را خریداری خواهند کرد. اگر اتفاق خاصی نیفتد تا ساعت ۱۶ فردا کارهای اداری واگذاری سهام انجام می شود و این موضوع تا ساعت ۲۲ به صورت رسمی از سوی رسانه های باشگاه و هلدینگ استقلال اعلام می شود.

همچنین پیش از این در برخی اخبار منتشر شده بود که مالکان جدید باشگاه استقلال به دنبال تغییر در هیات مدیره این باشگاه هستند که این موضوع صحت ندارد و تا جلسه مجمع تغییری در هیات مدیره استقلال ایجاد نخواهد شد. باشگاه استقلال و حداقل تا پایان فصل. .

تیم استقلال ۶ بازی حساس تا پایان لیگ برتر دارد که یکی از مشکلات هواداران و مدیران این باشگاه واگذاری سهام آبی ها بود که بالاخره پس از سال ها انتظار فردا این اتفاق رخ می دهد.

در صورت حل مشکل مالکیت استقلال و پرسپولیس تا ۵ اردیبهشت اولین کمیته صدور مجوز حرفه ای از ساعت ۱۵ اردیبهشت روند بررسی اسناد آپلود شده تیم ها را آغاز می کند. بررسی کمیته مقدماتی تا پایان اردیبهشت ادامه دارد و پس از آن مدارک تیم ها به AFC ارسال می شود. همچنین در ۱۰ ام خرداد در سال ۱۴۰۳ اسامی باشگاه هایی که مجوز حرفه ای دریافت می کنند از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا