اخبار بورس

جزییات مهم عرضه اولیه بیوتیک

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامنوزدهمین شرکت جدید سال تحویل اولیه ۱۲ درصد از سهام آنتی بیوتیک ایران در دو مرحله به روش ترکیبی فردا ۲۷ اسفند بهمن بدون نسخه وارد می شود. ۹۶ میلیون و ۳۴۸ هزار سهم معادل ۱۲ درصد از سهام «بیوتیک» در دو مرحله با قیمت ارزش گذاری ۱۸۳۴ تومان در بازار دوم فرابورس، در مرحله اول ۴ درصد با حداکثر سهمیه ۶۴۲ هزار و ۳۲۰ سهم به سرمایه گذاران واجد شرایط عرضه می شود. در مزایده در مرحله دوم ۸ درصد اضافه در همان روز به سهامداران حقیقی و حقوقی با حداکثر سهمیه ۱۲۸ سهمی به روش قیمت قطعی کشف شده تعلق می گیرد.

نماد انتشار اولیه: بیوتیک

تعداد کل سهامی که باید منتشر شود: ۹۶ میلیون و ۳۴۸۰۰۰ سهم معادل ۱۲ درصد از سهام شرکت

۱- مرحله اول

تعداد سهامی که ممکن است از طریق روش مزایده به سرمایه گذاران واجد شرایط عرضه شود: ۳۲ میلیون و ۱۱۶ هزار سهم معادل ۴ درصد است.

اولین تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۲

برآورد قیمت: ۱۸۳۴۰ ریال

حداکثر تعداد سهام قابل خرید در هر کد معاملاتی: ۶۴۲ هزار و ۳۲۰ سهم

۲- مرحله دوم

حداقل تعداد سهام قابل ارائه به سایر سرمایه گذاران به صورت ثابت: ۶۴ میلیون و ۲۳۲ هزار سهم معادل ۸ درصد است.

حداکثر سهام قابل خرید با کد حقیقی و حقوقی: ۱۲۸ سهم

مقدار نقدینگی ممکن با فرض اینکه قیمت تعیین شده در مرحله اول با قیمت ارزیابی مطابقت دارد

اگر صندوق های سهامی این عرضه اولیه را به قیمت ارزش گذاری خریداری کنند و با همان قیمت کشف شود، نقدینگی احتمالی آن ۲,۳۴۷,۵۲۰ ریال است.

با فرض اینکه کمتر از ۵۰۰۰۰۰ کد درگیر هستند، به هر کد معاملاتی حداکثر ۱۲۸ سهم معادل ۲۳۵۰۰۰ تومان تعلق می گیرد.

با فرض مشارکت یک میلیون و ۵۰۰۰۰۰ کد، حداکثر ۴۳ کد است به هر کد ۷۹۰۰۰ تومان سهم تعلق می گیرد.

با فرض مشارکت ۲ میلیون کد، به هر کد ۳۲ سهم معادل ۵۹۰۰۰ تومان تعلق می گیرد

لازم به ذکر است که میزان نقدینگی دقیق پس از تعیین قیمت توسط صندوق ها تعیین می شود.

معرفی شرکت آنتی بیوتیک ایرانی

شرکت تولیدی آنتی بیوتیک ایران (آسیکو) در سال ۱۳۵۳ به عنوان بزرگترین مجتمع دارویی استان در مساحتی بالغ بر ۱۶۰۰۰۰ مترمربع تاسیس شد که ۲۵۰۰۰ متر مربع آن به زیربنای ساختمان های کارخانه اختصاص دارد. این مجموعه در منطقه ای زیبا در نزدیکی دریای خزر در شمال ایران واقع شده است. این شرکت ۱۳ بهمن در سال ۱۳۵۳ به عنوان سهام خاص تأسیس و در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. در حال حاضر یکی از زیرمجموعه های سرمایه گذاری دارویی تامین می باشد.

سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه این شرکت با ۲۰۲ پرسنل در ابتدای تاسیس ۱۰ میلیون تومان بود و در هفت مرحله افزایش سرمایه به ۷۰.۲ میلیارد تومان رسید. سرمایه گذاری تامین فارما معروف به تیپیکو ۱۰۰ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد.

رشد ۱۶۰ درصدی درآمد شرکت

مدیرعامل ایران آنتی بیوتیک از رشد ۱۶۰ درصدی فروش این شرکت در یک سال خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۱ فروش و سود خالص شرکت به ترتیب ۱۶۰ و ۱۸۸ درصد افزایش یافت که اگر از تاثیر تغییر بورس فراتر برویم. نرخ برای داروها ما برنامه های توسعه شرکت را عامل مهمی در رشد فروش و سودآوری شرکت می دانیم.

معافیت مالیاتی برای محصولات شرکت

موسوی در بخشی دیگر از نشست خبری شرکت آنتی‌بیوتیک‌های ایران از معافیت‌های مالیاتی این شرکت خبر داد و گفت: ۵ محصول به دلیل شناخت دانش بنیان از مالیات معاف هستند و ۲ محصول نیز تحت حمایت صندوق توسعه ملی هستند. همچنین قرار است هفت محصول به بازار عرضه شود که مشمول معافیت مالیاتی نیز هستند.

افزایش قیمت محصولات در سال آینده

موسوی در بخشی دیگر از این جلسه گفت: سال آینده ارز تخصیصی به داروسازان ۳۱ هزار تومان خواهد بود. به همین دلیل شاهد افزایش حداقل ۳۰ درصدی قیمت محصولات هستیم. این در حالی است که امسال داروسازان افزایش تعرفه را در دو مرحله ۹ و ۲۰ درصدی ثبت کردند.

صورت سود و زیان شرکت

روند سودآوری در ۳ سال گذشته

پیش بینی سود و زیان شرکت تا سال ۱۴۰۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا