اخبار اقتصاد ایران

نرخ تورم در گیلان به ۴۴.۸ درصد رسید | بالاترين نرخ تورم به گوشت قرمز رسید

به گزارش معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان، شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارها، نرخ تورم آبان در ماه ۱۴۰۲ در کاشر و گیلان منتشر شد.

ایران تحلیل، وحید تفوری معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان از انتشار شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارها، نرخ تورم کشور و استان خبر داد. برای آبان در ماه ۱۴۰۲ اظهار داشت: نرخ تورم کل کشور معادل ۴۴.۹ درصد و استان معادل ۴۴.۸ درصد بوده که حدود ۰.۱ درصد کمتر از همین میزان در کشور است.

وی افزود: بیشترین نرخ تورم در استان مربوط به «گوشت قرمز و مرغ»، «هتل و رستوران»، «خرید خودرو» و «خدمات نگهداری و تعمیرات واحد مسکونی» بوده است.

با اشاره به اینکه استان های تهران با نرخ ۴۰ درصد کمترین نرخ تورم و استان یزد با نرخ تورم ۵۵.۹ درصد بیشترین نرخ تورم را در کشور دارند. بین تورم و کمترین نرخ تورم تفاوت وجود دارد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر نرخ تورم نقطه به نقطه در آبان ماه جاری نسبت به آبان پارسال در کشور ۳۹.۲ درصد و در سال ۴۲.۳ درصد بوده است. استان و بالاترین نرخ تورم نقطه‌ای استان در «ماهی و صدف‌ماهی»، «گوشت قرمز و مرغ»، «هتل و رستوران» و «خدمات نگهداری و تعمیرات واحد مسکونی» بوده است.

تفوری بیان کرد: همچنین میزان تغییرات ماهانه شاخص قیمت آبان در این ماه نسبت به ماه گذشته در کشور ۲.۲ درصد و در استان ۲.۸ درصد است که در گروه های «آموزش و پرورش»، «سبزیجات»، «تره بار» قرار دارد. ماهی و صدف، «تنباکو» و «میوه و خشکبار» بیشترین میزان را داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا