اخبار اقتصاد ایران

خبرهای خوش وزیر نفت از افتتاحِ میدان‌های نفتی :: افق میهن

وزیر نفت از افتتاح و بهره برداری از سکوی ۱۳ آلفای پارس جنوبی و آغاز فاز دوم عملیات میدان مشترک نفتی یادآوران خبر داد.

به گزارش افق میهن، جواد اوجی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سکوی ۱۳ پارس جنوبی آلفا در دولت قبل متاسفانه در برخورد کشتی تجاری بحرینی آسیب زیادی دید و مورد استفاده قرار نگرفت اما با شهید. تاکید رئیسی، تسویه حساب و پرداخت خسارت و بازسازی و نوسازی این سکو که مشابه سکوی ۱۱ پارس جنوبی است انجام شد و آماده استفاده از آن هستیم.

وی یادآور شد: با این شرایط گویی این دومین سکوی نفتی پارس جنوبی است که در این دولت به بهره برداری می رسد. ظرفیت برداشت این سکو در ابتدا ۵ تا ۶ میلیون متر مکعب خواهد بود و در آینده به ۲۱ تا ۲۲ میلیون مترمکعب بهره برداری از این میدان مشترک خواهیم رسید.

وزیر نفت گفت: این موضوع در دولت ابلاغ شد و این سکوی نفتی با حضور محمد مخبر به بهره برداری می رسد.

وزیر نفت یادآور شد: همچنین آمادگی داریم ۴.۵ میلیون مترمکعب گاز فلر را جمع آوری کنیم. ۱۱ و نیم میلیون مترمکعب هم اکنون جمع آوری شده و اکنون ۴ و نیم میلیون مترمکعب آماده بهره برداری است.

اوجی گفت: میدان مشترک نفتی چنگوله با استفاده از توان پیمانکاران و سرمایه گذاران داخلی آماده انعقاد قرارداد در هفته های آینده است.

وی گفت: میدان مشترک نفتی یادآوران که فاز اول آن توسط شرکت های خارجی انجام شد، در فاز دوم از سوی این شرکت ها معطل نشد و از هفته آینده با استفاده از توان داخلی عملیات اجرایی خود را آغاز می کند.

وزیر نفت در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دولت برای جلوگیری از کمبود بنزین در فصل تابستان گفت: با اقدامات وزارت نفت و تعمیراتی که در تمام پالایشگاه های نفت انجام دادیم و استفاده از ابزار ارزان قیمت، مردم انجام می دهند. با سفرهای فصلی در تابستان مشکلی نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا