ترندهای روز

خبر مهم وزارت صنعت درباره عرضه خودروهای برقی/ این ۸ هزار خودرو آماده عرضه شدند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

مهدی دیغمی مجری طرح واردات خودرو وزارت حراست گفت: عرضه خودروهای برقی تسهیل شده و ضوابط فروش خودروهای وارداتی معمولی برای خودروهای برقی حذف شده است.

دیغمی تصریح کرد: شرایطی از جمله اینکه خریدار فقط شخص حقیقی باشد حذف شده و اشخاص حقوقی نیز می توانند خودرو برقی بخرند، دیگر موضوع پلاک فعال مطرح نیست و هر شخصی می تواند ثبت نام و دریافت کند. ماشین.

وی افزود: بحث انسداد پول به دلیل اینکه بحث دلالی و همچنین موضوع ثبت نام افراد به این صورت و تشکیل صف طولانی و بعد از آن افرادی که واقعا نیاز به خودرو دارند نمی توانند خرید کنند در این راستا برقرار نمی شود. و البته حداقل میزان بلوکه شدن پول برای خرید خودروهای برقی مشخص شده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران درباره آزادسازی قیمت گذاری خودروهای برقی نیز گفت: خودروهای برقی وارداتی از حالت انحصاری خارج شده و به همین دلیل نمی توانند قیمت گذاری داشته باشند اما با توجه به شرایط موجود نظارت سازمان حمایت است. درجا. علاوه بر این، برخی از شرکت ها قیمت گذاری برای خودروهای وارداتی خود را ترجیح می دهند.

به گزارش دیغمی، شرکت‌های واردکننده خودروهای برقی می‌توانند خارج از سامانه جدیدی که برای فروش خودروهای برقی افتتاح شده است، خودرو بفروشند، اما بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند خودرو را در سامانه بفروشند و کنترل قیمت وجود دارد.

قائم مقام وزیر صامت درباره میزان استقبال از خودروهای برقی در مرحله اول فروش گفت: استقبال از خودروهای برقی در زمانی که متقاضیان حق افق میهن خودروی بنزینی را داشتند با افق میهن بیش از ۶۰۰ خودروی برقی نسبت به آنچه که ما داشتیم بسیار خوب بود. انتظار می رود. عدد خوبی بود

وی گفت: در شرایطی که افرادی که قبلا در سامانه ثبت نام کرده اند منتظر ورود خودروی بنزینی خاصی هستند و بیشتر به دنبال سود هستند، استقبال خوبی از خودروهای برقی صورت گرفت.

مجری طرح واردات خودرو وزارت امنیت گفت: حدود ۷ تا ۸ هزار دستگاه خودروی برقی وارداتی در سامانه جدیدی که برای خودروهای برقی راه اندازی شده آماده فروش است.

ضیغمی در پایان تاکید کرد: عده ای به دنبال خودروهای وارداتی خاص هستند اما ما برای کل جمعیت خودرو وارد می کنیم و واردات خودرو را برای قشر خاصی در نظر نمی گیریم. هر چقدر هم که خودروهای معمولی وارد شود و متقاضی در سامانه نباشد، مازاد بر سامانه وجود خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا