اخبار اقتصاد ایران

دولت قیمت کود شیمیایی را رسما گران کرد | جبار کوچکی نژاد به مخبر نامه نوشت

تغییر قیمت کودها باعث شده تا فعالان بخش کشاورزی تقاضای تجدیدنظر در قیمت محصولات اساسی در سال زراعی پیش رو را افزایش دهند.

افق میهن قیمت هشت کود شیمیایی یارانه ای حداقل ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به عنوان شرکت خدمات پشتیبانی کشاورزی قیمت هر کیسه اوره ۵۰ کیلوگرمی ۱۹۵۰۰۰۰ ریال، سوپر فسفات تریپل ۷۱۵۰۰۰۰ ریال، سوپر فسفات ساده و فسفات ۱۳ درصد ۳۵۵۰۰۰۰ ریال، سولفات پتاسیم ۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰. ریال کلرید پتاسیم ۷ میلیون و ۴۷۵ هزار ریال دی فسفات آمونیوم ۸ میلیون و ۶۰ هزار ریال و میکروبی فسفات گرانول ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال است.

نامه جبار کوچچی نژاد نماینده شهرستان های رشت و خمام در مجلس به مخبر

جناب دکتر مخبر
معاون اول محترم رئیس جمهور
سلام

درود بر محمد و آل محمد (ص) با احترام و قدردانی و تشکر از جناب عالی و همکاران محترم با عنایت به رسالت مهم وزارت جهاد کشاورزی در راستای برنامه ریزی برای بهبود وضعیت اقتصادی تمرکز بر محصولات استراتژیک به ویژه برنج که حاصل رنج برنج‌کاران پرتلاش گیلانی است، یادآوری می‌کند که هزینه‌های تولید این محصول با درآمد همخوانی ندارد و برنج‌کاران این کشور دارند. روزگار سختی در شرایط اقتصادی به استناد نامه ۰۲۰/۳۳۲۶/م مورخ ۱۱/۰۱/۱۴۰۳ وزیر محترم جهاد کشاورزی در شرایط سخت صدرالذکر در مجموع شاهد افزایش حدود ۴۰ درصدی بوده است. انواع کودهای شیمیایی بر پایه NPK که با توجه به پایین بودن قیمت فروش برنج در سال گذشته انتظار می رفت که دولت مردم نهاده های کشاورزی را با کمترین قیمت در اختیار کشاورزان قرار دهد اما متاسفانه این حمایت قشر زحمتکش برنجکاران کار نمی کند. لذا خواهشمند است دستور فرمایید در خصوص بررسی تصمیم اتخاذ شده برای گام برداشتن در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری و شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اقدام عاجل صورت گیرد تا دلها از شالیکاران این کشور می توان با امید روشن کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا