اقتصاد جهان

روسیه دارایی های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، دادگاهی در سن پترزبورگ روز چهارشنبه حکمی مبنی بر بلوکه شدن وجوه بزرگترین بانک آمریکایی جی پی مورگان چیس در روسیه صادر کرد.

این تصمیم دادگاه به نفع دومین وام دهنده بزرگ روسیه، بانک VTB، سقوط کرد. این بانک برای بازپس گیری ۴۳۹.۵ میلیون دلار بلوکه شده خود از بانک جی پی مورگان به دلیل تحریم های آمریکا علیه روسیه شکایت کرده است.

اسناد دادگاه منتشر شده نشان می دهد که VTB از JP Morgan و شرکت های تابعه آن در ۱۷ آوریل در دادگاه داوری سنت پترزبورگ و منطقه لنینگراد شکایت کرد.

این حکم وجوه موجود در حساب‌های جی‌پی مورگان در روسیه و همچنین «دارایی‌های منقول و غیرمنقول» از جمله سهام این بانک در یکی از زیرمجموعه‌های روسیه را هدف قرار داد.

این شکایت شامل بیش از ۴۳۹.۵ میلیون دلار وجوه است که VTB در حساب خود در بانک جی پی مورگان در ایالات متحده نگهداری می کرد و توسط واشنگتن به عنوان بخشی از تحریم های مرتبط با اوکراین در سال ۲۰۲۲ مسدود شد.

دادگاه دستور توقیف تمام وجوه موجود در حساب‌های بانکی جی‌پی مورگان در روسیه، از جمله حساب‌های کارگزاری و آن‌هایی که به نام یکی از شرکت‌های تابعه آن افتتاح شده است را صادر کرد.

این اسناد همچنین نشان می دهد که بانک وی تی بی روسیه از مقامات قضایی درخواست کرده است که اقدامات سریع و موقتی انجام دهند زیرا شاکیان “اقداماتی را برای خروج دارایی های خود از روسیه انجام داده اند.”

جی پی مورگان همچنین هفته گذشته تلاش کرد تا از تلاش های بانک روسی در شکایت علیه VTB در ناحیه جنوبی نیویورک جلوگیری کند، با این استدلال که قوانین ایالات متحده مانع از توقیف ۴۳۹.۵ میلیون دلار از دارایی های VTB – دلارهای آزاد شده است.

رویترز روز چهارشنبه به نقل از جی پی مورگان گزارش داد که وام دهنده آمریکایی نگران است که VTB دارایی های این بانک در روسیه را مصادره کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا